مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: عملیات برداشت زعفران از سطح ۹ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان به منظور تهیه کلاله زعفران آغاز شده است .
کد خبر: ۶۸۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 27 November 2018

آغاز برداشت زعفران از ۹ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان قزوین

عباس علیخانی در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین از آغاز برداشت زعفران از ۹ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان قزوین خبر داد و پیش بینی کرد: ۱۶ کیلوگرم کلاله زعفران از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه زعفران گیاهی گلدار کوچک و چند ساله است و به عنوان یکی از ارزشمندترین ادویه های جهان است افزود: خواص دارویی زعفران در درمان افسردگی، دیابت، آسم و سلامت قلب بسیار نافذ است.

علیخانی تصریح کرد: این شهرستان شرایط اقلیم سرد و کوهستانی مناسب برای کشت این محصول را دارد که بیشترین سطح زیرکشت زعفران در بخش های اقبال لاهوری، کوهین و طارم سفلی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در ادامه گفت : به منظور حمایت از کشت زعفران و گل محمدی در قالب تسهیلات روستایی عشایری ۵ پرونده متقاضیان کشت این محصول به میزان ۱۱ هزار و هشتصد میلیون ریال در کارگروه اشتغال این شهرستان تصویب شده است.

علیخانی پیش بینی کرد: با توجه به استقبال بهر ه برداران برای کشت این محصول؛ طی سال های آتی سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان تا دو برابر افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار