وزیر دفاع آمریکا در نخستین بازدید خود از مرزهای جنوبی این کشور از استقرار هزاران نیروی نظامی در مرز مکزیک حمایت کرد و مدعی شد که این مأموریت «کاملاً قانونی» و موجه است.
کد خبر: ۶۸۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 15 November 2018

حمایت قاطع وزیر دفاع آمریکا از استقرار نظامیان در مرز مکزیک

به گزارش تابناک قزوین به نقل از رویترز، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در بازدید از مرزهای جنوبی آمریکا، از استقرار هزاران نیروی نظامی در مرز مشترک با مکزیک حمایت کرد و ادعا کرد که این مأموریت «کاملاً قانونی» و موجه بوده و میزان آمادگی نظامیان آمریکا را بهبود می بخشد.

به گزارش تابناک قزوین،تصمیم سیاسی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی این کشور به مرز مکزیک پیش از برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره در هفته گذشته اعلام شد؛ زیرا ترامپ تلاش می کند تا امنیت مرزهای جنوبی آمریکا را به منظور سرکوب روند مهاجرت غیرقانونی تحکیم بخشد.

حامیان ترامپ از جمله جمهوریخواهان در کنگره از اعزام نیروهای نظامی به مرز مشترک مکزیک استقبال کرده اند.

جیمز ماتیس در گفتگو با گروهی کوچک از خبرنگارانی که با وی عازم این سفر شده بودند، ضمن رد انتقادات وارده بر این تصمیم کاخ سفید گفت که این مأموریت درست همان اقدامی است که باید انجام می شد. وزیر دفاع آمریکا با اشاره به ارزیابی انجام شده توسط وزارت امنیت میهنی آمریکا گفت: «بسیار روشن است که در شرایط کنونی حمایت از پلیس مرزی یا گشت زنی مرزی اقدامی ضروری است».

گفتنی است که بیش از دو هفته پیش، جیمز ماتیس در جریان دیدار از جمهوری چک اعلام کرد که آمریکا در حال تهیه طرحی برای اعزام نیروی نظامی به مرز مکزیک با هدف مقابله با ورود غیرقانونی سیلی از پناهجویان آمریکای لاتین است. تا پیش از این طرح، نزدیک به ۲ هزار نیروی گاردملی آمریکا در مرز با مکزیک مستقر بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار