امام جمعه قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در کنگره سه هزار شهید استان قزوین گفت: اگر در دنیا با آرمان‌های الهی شهدا همراه شویم و در راستای تحقق آن حرکت کنیم شهدا ما را شفاعت می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 15 November 2018

 آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در چهارمین روز از کنگره سه هزار شهید استان قزوین که با اجلاسیه دانشگاهیان برگزار شد، به آیه 111 سوره توبه اشاره کرد و اظهار داشت: خدای متعال به همه مردم عالم اعلام کرده است که من مشتری جان و مال اهل ایمان هستم و در مقابل بهشت و حیات طیبه را به آنها می‌بخشم و آنها را صاحب حیات معنوی و ابدی می‌کنم.

 وی با بیان اینکه نباید کسانی که خداوند جان و مال آنها را خریداری کرده است مرده بپنداریم، گفت: به واسطه انبیاء (ع)، علمای ربانی و شهدا، آنهایی که ایمان نیاورده‌اند صاحب ایمان می‌شوند و به اسلام گرایش پیدا می‌کنند و این مهم نشان دهنده آن است که شهدا زنده و هدایتگر هستند.

 امام جمعه قزوین با بیان اینکه در احادیث آمده است سه گروه هستند که انسانها را شفاعت می کنند، خاطرنشان کرد: انبیا (ع) و ائمه اطهار (ع)، علما و شهدا در قیامت شفیع انسان ها خواهند بود و این مهم جایگاه والای شهدا را نشان می‌دهد.

 

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اینکه می‌گوییم انبیا (ع)، ائمه اطهار (ع)، علما و شهدا شفاعت می‌کنند به معنای آن نیست که هر طور زندگی کردیم و هر رفتاری داشتیم می‌توانیم مورد شفاعت آنها قرار بگیریم بلکه باید با آرمان‌های والا و مقدس آن عزیزان همراهی داشته باشیم تا ما را شفاعت کنند.

 وی ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) از خداوند درخواست کرد او و فرزندانش را اقامه کننده نماز قرار دهد. اقامه نماز همان اقامه دین، عدالت، توحید، ولایت و هر آنچه که خدا در قرآن از ما خواسته است، می‌باشد. 

 آیت‌الله عابدینی افزود: حال اگر کسی در اقامه دین در کنار حضرت ابراهیم (ع) قرار گرفت و در تحقق این آرمان مقدس کوشید، شفاعت ابراهیم (ع) شامل حال او می‌شود.

 امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر کسی در اشاعه دین و تحکیم بنیان تقوا در حراست از ارزش‌های الهی، توسعه و نشر و تعمیق علم و دانش در کنار رسول گرامی اسلام (ص) قرار گرفت، پیغمبر (ص) شفیع او خواهد شد.

 

 وی اضافه کرد: اگر در برقراری عدالت و نگاه انسانی جامع و فراگیر نسبت به همه آحاد انسانها در کنار امیرالمؤمنین (ع) قرار بگیریم آن حضرت شفیع ما خواهد شد و اگر در کرامت انسانی در کنار امام حسن (ع) ایستادیم و صاحب کرامت شدیم، امام (ع) شفیع ما خواهد شد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اگر در کنار بانوی عالم آفرینش در حفظ و حراست از ولایت، امامت، قرآن و دین همه هستی خود را وقف کردیم، حضرت زهرا (س) شفیع ما خواهد شد و اگر در ذلت‌ناپذیری در کنار امام حسین (ع) قرار گرفتیم اباعبدالله الحسین (ع) شفیع ما خواهد شد.

 آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: اگر در بیان نهضت و انقلاب عاشورایی امام حسین (ع) و انقلاب حسینی عصر ما کار زینبی (س) انجام دادیم، حضرت زینب کبری (س) شفیع ما خواهد شد و اگر نقش شهیدان را درک کردیم و صادقانه برای ایفای این نقش فعالیت کردیم، شفاعت شهدا را بدست می‌آوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار