تابناک قزوین گزارش می دهد:
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر امروز کشورمان دارای امنیت، بالندگی و بازگیر کلیدی منطقه و  پر آوازه در جهان و تعیین کننده است به برکت خون شهدا است.
کد خبر: ۶۷۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 12 November 2018

ایران بازیگر کلیدی و تعیین کننده منطقه است

به گزارش تابناک قزوین،امیر سرتیپ حبیب الله سیاری روز دوشنبه در دومین روز از کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد امیر لطفی فرمانده لشکر ۱۶ زرهی در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دانش آموزان آینده سازان جمهوری اسلامی ایران هستند از افرادی که اجلاسیه دانش آموزان را فراهم آوردند تشکر و قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه 40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و این انقلاب سختی های بسیاری را متحمل شده است افزود: اگر امروز کشورمان دارای امنیت، بالندگی و بازگیر کلیدی منطقه و  پر آوازه در جهان و تعیین کننده است به برکت خون شهداست.

این مقام مسئول تصریح کرد: دشمنان موج های بسیاری همچون اختلافات قومی و مذهبی ، ایجاد نا امنی در گوشه گوشه کشور و تحریم را راه انداختند تا ما را از پای در آوردند حال آن که در حال حاضر دشمن با آن همه امکانات  در کجا قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران مفتخر از همیشه تمام موانع را با ایثارگری ها و رشادت ها پشت سر گذاشته و به یک پیروزی عظیم رسیده است.

گفتمان انقلاب امروز پرچم و آرمان انقلاب اسلامی است

امیر سرتیپ سیاری گفت: گفتمان انقلاب امروز پرچم و آرمان انقلاب اسلامی است اما استکبار با انقلاب ما دشمنی دیرینه دارد چون ما با استعمار و استثمار مخالفیم و اجازه نمی دهیم کسی بر ما مسلط شود.

وحدت و انسجام ملی از عناصر اهم پیروزی بر دشمنان است

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار شهید ترور، در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است، اظهار کرد: دشمنان اختلافات قومی و مذهبی راه انداختند تا انقلاب شکست بخورد اما ترور و تفرقه افکنی و ایجاد نا امنی نتیجه نداد لذا جنگ را بر ما تحمیل کردند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فردی قدرت طلب و خودخواه را انتخاب کرده و تحریک کردند و هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند اما نتیجه اش پیروزی ایران در جنگ بود و دنیا این حقیقت را پذیرفت و صدام با آن همه لشکر و پایگاه هوایی و گارد ریاست جمهور ی و حمایت کشورهای غربی و شرقی نتوانست بر ملت ما فائق آید.

سیاری، عمل به ارزشهای انقلاب، با بصیرت بودن، عمل به احکام دینی، در مسیر ولایت حرکت کردن، مقاومت همه جانبه، وحدت، انسجام، همدلی وادامه دادن راه شهدا را از عناصری برشمرد که ما را بر دشمنان پیروز خواهد کرد.

وی افزود: در آن دوره شرایط بسیار بحرانی بود و فعالیت و کار سیاسی خطرناک بود و کسی جرات نداشت علیه رژیم کاری کند، امروز این نعمت را ساده تلقی نکنیم، جوانان باید با داشتن انرژی و نشاط از این انقلاب دفاع کنند و بدانند حمایت از دین پیر و جوان و زن و مرد نمی شناسد.

دانش آموزان می توانند در دفاع از نهضت حسینی و ارزش های دینی تاثیر گذار باشند

امام جمعه قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: اینک در جمع آینده سازان کشور هستیم نوجوانانی که آینده کشور به دست آن ها است و انتقال دهنده پیام شهدا هستند ضمن اینکه شما دانش آموزان می توانید در دفاع از نهضت حسینی و ارزش های دینی تاثیر گذار باشید چرا که دارای الگویی همچون شهید فهمیده هستید.

 آیت الله عابدینی با گرامیداشت یاد امیر لطفی فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین در دوران دفاع مقدس افزود: فرماندهان شجاعی در دفاع مقدس نقش داشتند که روز گذشته بر روی دستان رزمندگان و ارتشیان تشییع شدند و در خاک آرام گرفتند اما یاد و  خاطره آنان تا همیشه زنده و جاویدان است.

دانش آموزان مهر تایید حفظ، حراست و ارزش های انقلاب هستند

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین نیز اظهار کرد: شهید فهمیده ها افتخاری را خلق کردند که سبب یک حماسه ماندگار شده است و امروز فضای استان معطر به عطر 3 هزار شهید گرانقدر است و در حال حاضر 276 دانش اموز شهید داریم که فهمیده ها الگوی عملی برای آنان است.

رحمانی بیان کرد: امروز اسامه و قاسم بن الحسن که در راه اسلام به شهادت رسیدند همانند فهمیده الگوی ما هستند در نتیجه ما باید همیشه خدمتگزار فرهنگی باشیم که به ما به ارث رسیده است.

به گفته وی، دانش آموزان مهر تایید حفظ، حراست و ارزش های انقلاب هستند که به رهبری فرزند خلف امام خمینی(ره) از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

جمع آوری  آثار  ۲۷۶ شهید و چاپ کتاب شهدای دانش آموزی

رحمانی اضافه کرد: اگر دیروز دانش آموزان در دفاع از میهن اسلامی موفق عمل کرده اند باید تلاش کنند که دوباره در عرصه های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی زموفق عمل کنند .

 این مقام مسئول،جمع آوری  آثار  ۲۷۶ شهید و چاپ کتاب شهدای دانش آموزی ، سرود سه هزار نفری دانش آموزی، کاشت سه هزار اصله نهال در اردوگاه بابایی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره شهدا در مدارس متوسطه اول و دوم، برگزاری شب خاطره در مدارس و حضور ۴ هزار دانش اموز در اجلاسیه امروز از مهمتربن اقدامات انجام شده در راستای کنگره سه هزار شهید استان دانست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار