کیم دارک:
سفیر انگلیس در آمریکا در گفتگویی اختصاصی با شبکه خبری سی بی اس اعلام کرد که لندن از وضع مجدد تحریمهای واشنگتن علیه ایران «مأیوس شد».
کد خبر: ۶۷۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 10 November 2018

وضع مجدد تحریمهای آمریکا علیه ایران لندن را مایوس کرد

به گزارش تابناک قزوین به نقل از شبکه سی بی اس نیوز، «کیم دارک» سفیر انگلیس در آمریکا این هفته در گفتگویی اختصاصی با این شبکه خبری گفت که لندن از وضع مجدد تحریمهای واشنگتن علیه ایران «مأیوس شد».

وی در ادامه گفت که انگلیس توافق هسته ای با ایران را در دوره ریاست جمهوری اوباما امضا کرد چون باور داشت که این توافق به نفع امنیت انگلیس است و قصد دارد «تا زمانی که ایرانیان به این توافق پایبند بوده و از آن تبعیت می کنند»، در این توافق بماند.

دارک همچنین گفت: «ما از اینکه دولت [آمریکا] از این توافق خارج شد و از اینکه تحریمها را مجدداً برقرار کرد، ناامید شدیم».

دارک در ادامه ادعا کرد که انگلیس و اتحادیه اروپا با آمریکا در مورد تهدید ایران (!) در حوزه های مشخصی همچون توسعه موشکهای بالستیک و حمایت تهران از سازمانهای تروریستی در کشورهای یمن و لبنان موافق هستند.

سفیر انگلیس همچنین گفت که به رغم خروج آمریکا و وضع مجدد تحریمها، وی امیدوار است که ایران به تعهدات خود پایبند بماند. وی در ادامه خاطرنشان کرد که «چنانچه ایران تصمیم بگیرد از این توافق خارج شود، ما متأسف خواهیم شد».

گفتنی است که توافق هسته ای ایران (برجام) که در سال ۲۰۱۵ به امضای مقامات تهران و کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه و اتحادیه اروپا رسید؛ تحریمها علیه تهران را در اِزای توقف برنامه هسته ای ایران لغو کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار