استاندار همدان گفت: برپایی کارگاه های مدیریت بحران اثرات بلایای طبیعی را کاهش می دهد.
کد خبر: ۶۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 28 July 2015
استاندار همدان گفت: برپایی کارگاه های مدیریت بحران اثرات بلایای طبیعی را کاهش می دهد.

به گزارش مهر، محمد ناصر نیک  در افتتاحیه کارگاه مدیریت بحران غدیر ۲ غرب کشور با بیان اینکه این روزها شوق و شور توافق هسته ای را در ایران شاهدیم، اظهار داشت: توافق هسته ای بهترین و بزرگترین توفیق بود که نمایندگان مردم در مذاکرات حقانیت ایران را نشان دادند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری حمایت اثرگذاری از تیم مذاکره کننده داشتند، ابراز داشت: دولت تدبیر و امید با درایت و تعامل این پیروزی را کسب کرد و دنیا بر این اذعان دارد که دولت تدبیر و امید دولت تعامل و کاردانی و کارشناسی است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده حقانیت ایران را به اثبات رساند، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید اولین دولتی بود که حقانیت ایران را نه با جنجال بلکه با حرکت کارشناسی به اثبات رساند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی مدیریت بحران و ستاد بحران و با بیان اینکه این کارگاه ها اثرات ملموس دارد، ابراز داشت: به طور قطع این آموزش ها در کم کردن اثرات سوانح و حوادث طبیعی تاثیر بسزایی دارد و انتقال تجارب نیز ارزشمند خواهد بود.

نیک بخت با بیان اینکه حوادث و بلایای طبیعی جزوی از طبیعت است، ابراز داشت: مقابله با خشکسالی و مدیریت بحران آب که بر اثر تغییر اقلیم به وجود آمده نیز امری مهم و جدی است.

۹۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان مسدود شده است

وی با بیان اینکه ۹۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان مسدود شده است، عنوان کرد: با انسداد این تعداد چاه ۹۰ میلیون متر مکعب آب که معادل حجم ۳ تا ۴ سد است در مصرف آب صرفه جویی شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه ۹۳ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود، بیان کرد: چنانچه ۱۰ درصد در حوزه کشاورزی صرفه جویی شود معادل چند سد بزرگ آب صرفه جویی شده است.

نیک بخت با تاکید بر اینکه آبیاری مدرن، غرق آبی و کشت کم آب بر راهکاری برای صرفه جویی آب در حوزه کشاورزی است، اظهار داشت: تاکنون ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان همدان تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنانش به انتقال پسآب تصفیه خانه همدان به نیروگاه شهید مفتح اشاره داشت و گفت: با انتقال آب به نیروگاه مشکل تامین آب نیروگاه حل شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه ۳۴ مورد از حوادث و بلایای طبیعی در ایران اتفاق می افتد، ابراز داشت: ۲۰ مورد از حوادث طبیعی در استان همدان رخ می دهد و این موضوع نشان دهده اهمیت مدیریت حوادث و بلایای طبیعی است.

وی به بیمه کشاورزان اشاره داشت و بیان کرد: کشاورزان باید محصولات خود را برای کاهش خسارت بیمه کنند و از طرفی احیا بافت فرسوده در استان همدان نیز از موارد مهم در رعایت حفظ ایمنی ساختمان است.

نیک بخت ابراز کرد: برگزاری کارگاه های ستاد بحران به طور قطع در کم کردن اثرات بلایای طبیعی تاثیر گذار است.

نیک بخت در بخش دیگری از سخنان خود به استان همدان به عنوان شایسته ترین استان برای گردشگری اشاره کرد و افزود: استان همدان دارای هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و جاذبه های طبیعی منحصر به فرد بوده که استان همدان را شایسته ترین استان گردشگری کشور کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار