مدیرکل دفتر اتباع خارجی استانداری قزوین:
مدیرکل دفتر اتباع خارجی استانداری قزوین گفت: ۵۸ هزار تبعه افغانی در استان قزوین اقامت دارند.
کد خبر: ۶۷۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 28 October 2018

۵۸ هزار تبعه افغانی در استان قزوین اقامت دارند

به گزارش تابناک قزوین،بهمن عشایری در کارگروه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین بیان کرد:با توجه به بررسی ها و برآوردهای صورت گرفته حدود  ۵۸ هزار نفر تبعه افغانی در نقاط مختلف استان قزوین اقامت دارند که از این تعداد ۳۲ هزار تبعه، غیر مجاز و ۱۶ هزار پناهنده هم مجاز هستند.


وی افزود:با توجه به وضعیت استان قزوین،این آمار بالاتر از آستانه ظرفیت پذیری است و چالش ها و مشکلات متعددی برای مدیران استان و مردم به وجود آورده است.


عشایری گفت:وزارت کشور،سرشماری اتباع افغانی را در دستور کار داده ولی با توجه به حضور تعداد زیادی از این افراد در لایه های پنهانی ،دستیابی به آمارهای دقیق در این حوزه  با مشکل مواجه می شود.


مدیرکل دفتر اتباع خارجی استانداری قزوین اظهار کرد: طبق آمار های اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان ،ماهانه حدود ۲ میلیارد تومان،میزان هزینه های درمان افاغنه در استان است که اگر این مبلغ در کنار هزینه هایی که برای بخش آموزش و پرورش دانش آموزان افغانی صرف می شو، قرار دهیم مبلغ بالا و قابل توجهی در سال می شود.


عشایری ادامه داد: برای ایجاد هر شغل دولت ۲۵۰ میلیون تومان باید هزینه کند و با توجه به اینکه طبق آمارها حدود ۲۰ هزار افغانی در استان مشغول به کار هستند،محاسبه رقم این شاخص نیز بسیار بالا و قابل ملاحظه است.


به گفته عشایری، از دیگر دغدغه ها و چالش های روز جامعه بحث ازدواج تبعه های افغان با زنان ایرانی است که تبعات و مشکلات زیادی به دنبال داشته و دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار