کد خبر: ۶۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 27 July 2015
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز گفت: در سال تحصیلی جدید شش مرکز آموزشی و توان‌بخشی اختلالات یادگیری در استان البرز فعال می‌شود.
حسن نوروزی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ارائه خدمات آموزشی به این قشر یکی از مسائلی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا و با تمهیدات اندیشیده شده از این تعداد پنج مرکز دولتی و یک مرکز به صورت غیر دولتی مشغول به کار است.

نوروزی در ادامه سخنان خود به فعالیت و عملکرد یک‌ساله این مراکز اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی گذشته تعداد 1223 نفر دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در استان البرز جهت ارزیابی وضعیت آموزشی به این مراکز مراجعه کردند.

وی تأکید کرد: در این راستا از این تعداد 705 نفر از دانش‌آموزان با مشکلات اختلالات یادگیری شناخته شدند که با تمهیدات لازم این دانش‌آموزان تحت پوشش خدمات آموزشی مرکز اختلالات یادگیری قرار گرفتند.

نوروزی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در مدارس ابتدایی عدم شناخت نسبت به اهداف، برنامه‌ها و نحوه عملکرد این مراکز در خصوص دانش‌آموزان دچار مشکلات یادگیری بوده و لذا یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های مراکز آموزشی و توان‌بخشی اختلالات یادگیری، حضور مربیان این مراکز در مدارس ابتدایی جهت ارائه مشاوره به همکاران در خصوص شناسایی هر چه دقیق‌تر دانش‌آموزان دچار این مشکلات است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز در پایان با اشاره به معضلات عدم شناسایی این گروه از دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی شکست تحصیلی و در نهایت ترک تحصیل را به عنوان مهم‌ترین رویکرد تحصیلی این گروه از دانش‌آموزان برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار