رئیس فرش ملی ایران گفت: در حال حاضر یک میلیون هنرمند قالیباف در کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵۸۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
کد خبر: ۶۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 27 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حمید کارگر شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه فرش دستبافت اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از یک میلیون بافنده فرش در کشور 700 هزار نفر فعال هستند که در صدد هستیم امسال هنرمندان فرش‌باف فعال در کشور را نیز از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه فرش دستباف نقش بسزایی در توسعه اشتغال در کشور دارد، گفت: این صنعت می‌تواند پویایی اقتصاد کشور را به دنبال داشته باشد که امیدواریم همگان در این راستا وحدت و همدلی داشته باشند.

کارگر تصریح کرد:‌ روند صادرات فرش در کشور سیر صعودی به خود گرفته است و رفته رفته انتظار می‌رود فرش دستبافت ایران به جایگاه اصلی خود دست یابد تا تولیدکنندگان با رغبت بیشتری به توسعه این صنعت روی آورند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران یکی از نیازهای اساسی توسعه صادرات فرش دستبافت را به‌روز کردن تولیدات و نگاه ویژه به نیاز بازار جهانی برشمرد و افزود: باید با ارزیابی نیاز بازار جهانی، فرش دستبافت در کشور را تدوین و طراحی کنیم تا بتوانیم در این حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وی بیان کرد: استان اردبیل جایگاه بسیار بالایی در تولید فرش دستبافت دارد و هم اکنون بیش از 15 فرش دستبافت اردبیل در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت جهانی شده که این امر بسیار مهم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار