مدیر حج و زیارت استان قزوین:
مدیر حج و زیارت استان قزوین از ثبت نام ۱۸ هزار نفر از این استان در سامانه سماح، برای شرکت در پیاده روی اربعین خبر داد.
کد خبر: ۶۷۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 23 October 2018

ثبت نام ۱۸ هزار قزوینی در سامانه سماح

به گزارش تابناک قزوین،«علیرضا کلانتری» در جلسه ستاد ساماندهی اربعین حسینی که امروز (سه شنبه اول آبان) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد،اظهار کرد: با تمهیداتی که دستگاه های اجرایی و دولت ایجاد کردند، خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد.

 مدیر حج و زیارت استان قزوین ادامه افزود: تاکنون در استان قزوین ۱۸ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۳۳ نفر گذرنامه شان به کنسولگری عراق ارسال شد و ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر گذرنامه دریافت کردند و گذرنامه ۷۰۰ نفر هم امروز ارسال شد که پیش بینی می شود تا فردا این عدد به ۱۸ هزار نفر برسد.

 وی بیان کرد: در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش خوبی در بحث اعزام زائران داشتیم و در حال حاضر تعدادی اتباع بیگانه هم در استان ثبت نام کرده اند.

 کلانتری اعلام کرد: با توجه به روند موجود پیش بینی می کنیم بیش از ۲۵ هزار نفر زائر از استان اعزام شوند که سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر اعزام شد که امسال رشد خوبی را شاهد هستیم البته اگر دفتر نمایندگی کنسولی را در استان داشتیم، این عدد افزایش داشت که البته این بحث در حال پیگیری است و درخواست داریم این موضوع پیگیری شود تا روند کار تسریع یابد.

 وی تأکید کرد: به تازگی موضوعی مطرح شد مبنی بر اینکه دفاتر زیارتی نسبت به ثبت نام به موقع اقدام نمی کنند که در بررسی ها مشخص شد این موضوع صحت ندارد و این بحث از سوی کسانی مطرح شده که آزادبر هستند و می خواهند مردم به این سمت سوق یابند.

 در ادامه «بهمن عشایری» مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین تصریح کرد: در سال جاری ۲۴۹ نفر ثبت نام برای مراسم اربعین حسینی داشتیم که این افراد اتباع کشور افغانستان هستند که ۱۲۹ نفر مرد و ۱۲۰ نفر زن هستند که ۲۴۳ نفر شیعه و ۶ نفر هم اهل تسنن هستند.

 «حجت الاسلام علی قابل» امام جمعه موقت قزوین هم در این جلسه یادآور شد: هرچه در این راه تلاش کردیم باید به حساب امام حسین (ع) و خداوند متعال گذاریم و منتظر تحسین و تقدیر از جانب بندگان خدا نباشیم زیرا این کاری است که همه ما برای اعتقاد و باورمان باید انجام دهیم و ارزشکار به آن است که مزد آن را از امام حسین (ع) بخواهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار