ماهانه بیش از شش میلیون قطعه جوجه ریزی در استان فارس انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 06 October 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر امور طیور و زارعت جهاد کشاورزی فارس گفت: ظرفیت جوجه ریزی در استان بیش از ۲۷ میلیون قطعه در هر دوره است، اما با توجه به نوبتی بودن این فرایند، شهریور ماه حدود شش میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد.
رستگار با بیان اینکه جوجه ریزی و حجم تولید مرغ در فارس بیش از میزان مصرف درون استانی است، افزود: به منظور کنترل قیمت متناسب با عرضه و تقاضا، تولید و توزیع مرغ مدیریت می‌شود.
وی با بیان اینکه این استان سومین تولید کننده گوشت مرغ کشور است، گفت: بیش از هزار واحد مرغداری در استان وجود دارد که این واحد‌ها پتانسیل تولید سالانه ۲۰۰ هزارتن گوشت مرغ را دارند.
مدیر امور طیور و زارعت جهاد کشاورزی فارس افزود: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان، طرح مدیریت جوجه‌ریزی از آبان ماه سال ۱۳۹۳ با همکاری ادارات و تشکل‌های مرتبط در استان تدوین و اجرا شد.
رستگار با اشاره به نتایج مطلوب طرح مدیریت جوجه‌ریزی در فارس افزود: این طرح از طریق معاونت امور دام وزرات جهاد کشاورزی پذیرفته و در سال ۹۶ با عنوان "سامانه سماصط یا مدیریت اطلاعات صنعت طیور" در کل کشور راه‌اندازی شد.
وی تصریح کرد: هدف اصلی این سامانه دستیابی به اطلاعات و آمار جوجه ریزی، تولید، کشتار و مصرف مرغ گوشتی به منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در جهت کاهش نوسانات قیمت گوشت مرغ است، که در این راستا جلوگیری از جوجه‌ریزی‌های غیر مجاز و بیش از ظرفیت مجاز صورت می‌گیرد.
اکنون فعالیت ۹۰ درصد از مرغداری‌های فارس در سامانه سماصط قابل رصد و پیگیری است و مابقی به محض رفع مشکل تمدید پروانه در این سامانه ثبت می‌ شوند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار