تابناک قزوین گزارش می دهد:
یش از ظهر امروز،اهالی این منازل مسکونی که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند در مقابل استانداری قزوین حضور پیدا کردند تا صدای خود را به مسئولین برسانند.
کد خبر: ۶۶۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 01 October 2018

فریاد خاموش ساکنین کوچه محمدیه در مقابل استانداری شنیده شد/مسئولین ساکنین کوچه محمدیه را بلاتکلیفی گذاشته اندبه گزارش تابناک قزوین،روز سه شنبه هفته گذشته سوم مهرماه قسمتی از خیابان محمدیه شهر قزوین به دلیل شکستگی لوله آب فرونشست کرد که در جریان این حادثه به ۳ ساختمان مسکونی خسارت وارد شد.

به دلیل نشت آب درون این منازل و آسیب به پی ساختمان‌ها خطر تخریب آن‌ها را تهدید می‌کند و هیچکدام از این ساختمان‌ها ایمنی لازم را برای ساکنین ندارد.

پس از این حادثه و با توجه به خطر ریزش ساختمان‌ها؛ ساکنین تخلیه شدند و به تعدادی از آن‌ها در یک ورزشگاه از سوی ستاد مدیریت بحران قزوین اسکان داده شد.

پیش از ظهر امروز،اهالی این منازل مسکونی که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند در مقابل استانداری قزوین حضور پیدا کردند تا صدای خود را به مسئولین برسانند که در این بین، خبرنگار تابناک جهت پیگیری به گفتگو با آنان پرداخت که از نظر می گذرانید.

اسکانی که حتی نیازهای اولیه را تامین نمی کند

یکی از ساکنین کوچه محمدیه در این باره اظهار می کند: به اندازه ای حجم آب زیاد بود که اداره آب متوجه نشده بود که این حجم آب چطور مصرف شده است که طی تماس های گرفته شده با اداره آب آتش نشانی، اداره آب   مدیریت بحران  بالاخره در صحنه حضور پیدا کردند و تا سه صبح طول کشید تا آب را تخلیه کنند.

وی می افزاید:  مسئولین تنها کاری که کردند و جلوی تردد را گرفتند ولی فردا صبح آن کمربند را نیز باز کردند و تردد را شروع کردند، ساختمان ما 12 واحدی است ولی در اسکان به ما فقط چهار اتاق دادند که فقط دارای موکت است که حتی نیازهای اولیه ما را تامین نمی کند.

به گفته یکی دیگر از ساکنین کوچه محمدیه، مدیریت بحران نتوانست در وضعیت اضطرای درست و به موقع عمل کند و در حال حاضر طبق گفته کارشناسان این ساختمان ها دیگر قابل اقامت نیست.

خانم اسدی که مادر سالمندش از ساکنین یکی از آپارتمان‌ها است اظهار کرد: شکستگی لوله و نشت آب باعث از بین رفتن پی ساختمان‌ها شده و واحدهای مسکونی قابل استفاده نیست حتی ساکنین اجازه رفتن و برداشتن وسایل خود را ندارند.

وی می افزاید: هیچ مسئولی خسارت وارد شده را بر عهده نمی گیرد و ما الان با اداره آب،شهرداری و مدیریت بحران درگیر هستیم چرا که هیچ ارگانی در این شرایط به ما کمک نمی کند تا روحیه اهالی این ساختمان بهتر شود و سپس بروند پیگیری کنند که شاکی و مقصر اصلی کیست؟

اسدی عنوان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل ساکنین بحث اسکان است که بلاتکلیف مانده است، ستاد بحران قسمتی از یک ورزشگاه را در اختیار افراد گذاشته‌ است که حتی شرایط مناسب و امکانات لازم را ندارد.

خانم سالمندی تصریح می کند: تمام وسایل ما در خانه است ولی با چنین وضعیتی نمی توان جرات کرد و وارد ساختمان شد.

طاهرخانی اظهار می کند: اگر قرار است ساختمان تخریب شود هر چه زودتر انجام شود ولی اگر به اصلاح است هر چه سریع تر انجام شود تا ساکنین این محله از این وضعیت نامطلوب خارج شوند به بیان ساده تر، مسئولین ساکنین کوچه محمدیه را بلاتکلیفی گذاشته اند.

استانداری یک مکان مناسب اسکان را در اختیار ما بگذارد

بهتویی بیان می کند: تا به امروز از مسئولین هیچ ارگانی برای شنیدن و حل مشکلات ما در محل حاضر نشده است ما انتظار داریم استانداری یک مکان مناسب اسکان را در اختیار ما بگذارد چراکه حل مشکلات زمان بر خواهد بود.

وی می افزاید: اتاقی که برای اسکان به دادنداستانداری  نه تنها به دلیل تامین نیازهای اولیه بلکه بخاطر امنیت نیز دچار مشکل است چون دارای ترک خوردگی است و سلامتی و امنیت فرزندانم را به خطر می اندازد.

بهتویی یادآور می شود. ۱۱ واحد مسکونی در این حادثه خسارت دیده‌اند و خانواده‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند و خسارت مالی زیادی را متحمل می‌شوند.

بر اساس این گزارش، تابناک قزوین آماده انتشار نظرات کارشناسان و ادارات مربوطه در راستای پاسخگویی به مشکلات ساکنین کوچه محمدیه استان است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار