امام جمعه سردشت با اشاره به نقش محوری فروغ بخشی ، صفا آوری ، هدایت ، ارشاد و الفتی سالمندان گفت : کهنسالان و سالمندان در فامیل و خانواده ، چراغ روشنی بخش و محور وحدت و همدلی هستند
کد خبر: ۶۶۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ 28 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ماموستا محمد واوی ظهر امروز در خطبه نماز جمعه سردشت به مناسبت گرامیداشت روز سالمند به موضوع تکریم سالمندان از منظر دین پرداخت و سالمندان را بزرگ خانواده و به مثابه پیامبری در میان امت دانست و افزود: آیات و روایات دینی در خصوص احترام به سالمندان بیانگر توجه به جایگاه والای سالمندان است و دین اسلام، سازنده ترین نظام ارتباطات و بهترین آیین هم زیستی سالم را پیشنهاد کرده که در این میان، برخورد با سالمندان از دیرپاترین و سرنوشت سازترین ارتباط ها به شمار می رود.

امام جمعه سردشت با اشاره به نقش محوری فروغ بخشی ، صفا آوری ، هدایت ، ارشاد و الفتی سالمندان گفت : کهنسالان و سالمندان در فامیل و خانواده، چراغ روشنی بخش و محور وحدت و همدلی و عامل انس و ارتباط هستند که باید جایگاه آنان محفوظ و مورد حراست و تقویت قرار بگیرد.

 واوی اظهار داشت : احترام به بزرگترها و ترحم و مهربانى نسبت به کوچکترها، از دستورالعمل هاى اخلاقى اسلام است و کانون خانواده ها را گرم و مصفا مى سازد و این مسئله توصیه ائمه و معصومین (ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه سالمندان قبلاً عضوی از خدمت گزاران جامعه بوده‌ و دینی بر جامعه دارند، ادامه داد : سالمندان نباید سربار جامعه قلمداد شوند و برای ملاحظه مسائل روحی آنان لازم است در مسائل مهم جامعه با ایشان مشورت شود تا احساس نکنند که جامعه آنان را ترک کرده است.

امام جمعه سردشت با بیان اینکه سالمندان به طور عموم، از احترام برخوردار هستند و اگر پدر و مادر باشند که این وظیفه، سنگین‌تر و مسئولیت مضاعف‌تر است، اظهار کرد : سالمندان از مهمترین موهبت‌های الهی در خانواده هستند که باید احترام و عزت آنان بین افراد خانواده بیش از پیش باشد و توجه به این قشر از جامعه و رفع نیازهای آنان نشاط، شادابی و سرزندگی را بین آنان ایجاد می‌کند و آنان را از انزوا و تنهایی دور می‌کند.

ماموستا واوی با اشاره به اینکه سالمندان یکی از حساس‌ترین افراد بین خانواده‌ها هستند بیان داشت:
 جاى سالمندان، پیش از آن‌که در «آسایشگاه»ها و «سراى سالمندان» باشد، کانون گرم و با محبت خانه‏ ها است، تا چراغ خانه روشن بماند و آنان محور تجمع و الفت افراد گردند و از اندیشه آنان نیز استفاده شود و والدین باید فرهنگ احترام و تکریم به این افراد را به فرزندان خود آموزش دهند.

وی در پایان گفت: امید که جایگاه سالمندان و بزرگترهای خانواده ها بیش از پیش برای جوانان تبیین شود تا جامعه به لحاظ عاطفی و خانواده محوری به غنا برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار