معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: در سال جاری غربال‌گری شنوایی برای تمامی نوزادان اردبیلی و با پوشش کامل انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 25 July 2015

طاهره رزاق پور در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: در غربال گری شنوایی کودکان از بدو تولد تا سه ماهگی تحت آزمایش شنوایی سنجی قرار می گیرند.

وی افزود: به دلیل ضرورت اجرای آزمایشات به موقع برای ممانعت از ناشنوایی کودک امسال در نظر داریم شنوایی سنجی را برای ۱۰۰ درصد جامعه هدف انجام دهیم.

معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان با تاکید به اینکه به منظور اجرای این طرح از تمامی ظرفیت ها استفاده خواهد شد، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است به مراتب پیشگیری از معلولیت بهتر از درمان فرد معلول و کم هزینه تر از آن است.

رزاق پور از همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان در اجرای این طرح خبر داد و گفت: تلاش بر این است هیچ نوزدای به دلیل نقص شنوایی دچار معلولیت نشود.

این مسئول به ضرورت همکاری خانواده ها به ویژه مادران اشاره کرد و افزود: بهزیستی استان بخشی از فعالیت خود را در راستای آگاه سازی خانوادها و کاهش سطح معلولیت متمرکز ساخته است.

معاون فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان یادآور شد: سال گذشته برنامه های آگاه سازی از معلولیت برای ۶۹ هزار نف اجرا شد و امسال در نظر داریم برنامه ها تعداد نفرات بیشتری از سطح جامعه را پوشش دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار