آیت‌الله نوری همدانی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: کادر سازی نیاز اساسی جامعه بوده که باید سازمان تبلیغات اسلامی در راستای این نیاز اساسی گام بردارد.
کد خبر: ۶۶۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 27 September 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که در دفتر این مرجع برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسئله تبلیغ اظهار داشت: از مسائل و نیازهای اساسی هر نظامی کادرسازی دسته‌ها و گروه‌های مختلف است.

وی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر افزود: در این نامه امام علی(ع) مالک اشتر را به کادر سازی توصیه کرده تا در انجام هر اقدامی گروه‌ها و دسته‌های تخصصی با دقت و قدرت بالایی مسئولیت‌های در نظر گرفته‌شده را انجام دهد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اهمیت تبلیغ گفت: مسئله تبلیغ در اسلام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، از عوامل حساسیت و اهمیت تبلیغ در اسلام وسعت بسیار زیاد قلمرو اسلام است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اهمیت مسئله فرهنگ‌سازی عنوان کرد: در دنیای معاصر کم‌تر کاری مانند فرهنگ‌سازی و پاسخگویی به شبهات دشوار بوده که باید افراد به‌صورت شبانه‌روز آماده پاسخگویی به هر شبهه و مسئله‌ای باشند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: طبق روایات اسلامی هیچ گروه و دسته‌ای مانند علما دارای ارزش و جایگاه نیستند که یکی از عوامل مهم، کثرت علوم و دانش‌های آن‌هاست، باید در حوزه علمیه افرادی برای کادر سازی در عرصه‌های مختلف مانند قضاوت، مدیریت، تبلیغ، امامت جمعه و اموری دیگر در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر اهمیت تربیت کادرهای تخصصی در دل حوزه‌های علمیه ابراز کرد: کشور به تربیت بیش از 4 هزار امام‌جمعه نیازمند است، بسیاری از شهرهای کشور در حال حاضر نیازمند ائمه جمعه هستند، سازمان تبلیغات باید کادر سازی را به‌عنوان یکی از سیاست‌های اصلی خود قرار دهد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از یکی از معصومین(ع) خاطرنشان کرد: از نشانه‌های علمای شیعه این بوده که آن‌ها در حکم مرزبانانی بوده که مرزهای اسلام و عقاید را به‌خوبی می‌شناسند و مانع از نفوذ و رسوخ دشمنان در داخل مرزهای اسلامی می‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اهمیت جهاد فرهنگی و تبلیغ و گسترش معارف اسلامی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید برای عرصه‌های مختلف فرهنگی و عقیدتی آمادگی لازم را داشته و نیروهای آماده و مجهز را نیز تربیت کند، اهمیت این قبیل کارها از جهاد در راه خدا بالاتر است.

وی با اشاره به نیاز مناطق محروم کشور به مبلغان دینی ادامه داد: باید در هر نقطه از کشور عالمی برای پاسخگویی و تبلیغ اسلام وجود داشته باشد‌.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار