خبرنگار اسبق صدا و سیما در نیویورک:
خبرنگار اسبق صدا و سیما در نیویورک گفت: خبرنگار یک نیروی فراملی است که مسائل فرا جناحی را بررسی و رصد می کند .
کد خبر: ۶۵۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷ 24 September 2018

خبرنگار یک نیروی فراملی است/خبرنگار باید هویت سازی کند به گزارش تابناک قزوین،سلسله نشستهای «مقاومت همچنان باقیست» ‌ با حضور مرتضی قرقی خبرنگار اسبق صدا و سیما در نیویورک، آلمان، عراق و خبرنگاران و مسئولان رسانه های استان عصر شنبه در سالن شهید حسن پور سپاه قزوین برگزار شد.

مرتضی غرقی در این نشست رسانه ای اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان با به راه انداختن جنگ رسانه ای می خواهند اذهان را بدبین کنند نقش رسانه های داخلی بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده است.

این خبرنگار پیش کسوت رسانه ملی افزود: استکبار جهانی از ترس صدور انقلاب در جهان هر زمان با طرح نقشه ای جدید تلاش کرده ایران را در داخل مشغول و مهار کند. به همین دلیل جنگ که تمام شد دیدند ایران همچنان ماندگار است و توانسته در مقابل ۱۰۰ کشور که به صدام کمک کرده موفق شود در نتیجه نقشه ترور شخصیت ها را پیاده کردند و بعد از آن موضوع انرژی اتمی مطرح شد و در ادامه جنگ نرم و جنگ اقتصادی را پیاده کردند.

وی با بیان اینکه آمریکا ۱۷۰ میلیون دلار برای براندازی نظام کنار گذاشته و ۲۲۰ کانال تلویزیونی راه اندازی کرده است افزود: هیچ کسی نمی پذیرد جهان غرب که برای یک دلار خود هم برنامه دارد میلیونها دلار بیخود برای یک شبکه فارسی زبان هزینه کند تا ما سرگرم شویم یا خبر کسب کنیم.

به گفته وی، شبکه الجزیره توسط انگلیس راه افتاد و جهت گیری آن از سوی سرمایه گذاران انگلیسی است و دنیای آزاد رسانه یک دروغ بزرگ و جریان رسانه در جهان یک سویه است.

غرقی اضافه کرد: در شرایطی که جمهوری اسلامی به صورت میانگین سالانه به ۲۰ تا ۳۰ خبرنگار خارجی اجازه ورود به ایران و پوشش خبری می دهد اما حتی یک نفر از ایران نمی تواند در امریکا فعالیت خبری داشته باشد و اگر خبرنگار صدا و سیما حضور دارد فقط در سازمان ملل اجازه کار دارد.

وی بیان کرد: شش سال در نیویورک خبرنگار بودم  ولی اجازه کار در داخل آمریکا داده نمی شد اما تبلیغات به گونه ای است که همه فکر می کنند آزادی رسانه ای در حد بالایی وجود دارد.

وی اضافه کرد: دشمن این بار دنبال هویت زدایی در میان جوان ایرانی است و تلاش می کند جوانان را دچار شبهه و انحراف و در فضای رسانه ای مشغول حاشیه ها کند تا به اعتقادات دینی آنها آسیب بزند.

دشمن به دنبال هویت زدایی جوانان است

غرقی گفت: اگر جوان هدف نداشته باشد به راحتی می تواند در اختیار دیگران قرار گیرد و هرگاه که دشمن در زمین بازی ما باشد کاری نمی تواند کند اما اگر زمین بازی را خودش ترسیم کند به نتیجه می رسد به همین دلیل دنبال هویت زدایی  است.

وی اظهار کرد: در جنگ نرم افکار انسانها مورد هدف است و افسران جنگ نرم رسانه ها و کانونهای تصمیم گیر و اهالی رسانه و اندیشه وهنرمندان هستند.

غرقی افزود:درجنگ نرم مهمترین ابزاردشمن قلم، رادیو، تلویزیون و فضای مجازی است و استکبار تلاش می کند با این ابزار ذهن انسانها را شستشو داده و مزدور تربیت کند و در این روش بدون جنگ و خونریزی و اقناع به هدف می رسد و سربازگیری می کند.

به گفته وی، جنگ نرم بسیار خطرناک است و باید افراد حرفه ای وارد این عرصه شوند تا بتوانیم به نتیجه برسیم و نقشه دشمن را خنثی کنیم.

غرقی بیان کرد: در جنگ اول خلیج فارس، رسانه ها نقش مهمی ایفا کردند و شبکه س ان ان در این ایام راه اندازی شد تا اهداف استکباری پیاده شود اما معمولا ما از این ظرفیت بخوبی بهره نمی گیریم.

غرقی اضافه کرد: وظبفه رسانه بسیار سنگین است چون مردم ما را رصد می کنند لذا باید اولین کسانی باشیم که قانون را رعایت کرده و انتقاد سازنده می کنیم و به مسئولان راهکار می دهیم.

خبرنگاران سربازان فرهنگی جامعه امروز  هستند

این خبرنگار پیش کسوت صدا و سیما اضافه کرد: خبرنگار باید آنقدر اشراف و تسلط علمی داشته باشد که مسئولان از نظر آنها استفاده کنند از سوی دیگر،خبرنگار یک نیروی فراملی است که مسائل فرا جناحی را بررسی و رصد می کند .

به گفته وی، انتقادات یک رسانه ای باید تا جایی پیش برود که به اصل نظام بر نخورد .

غرقی تصریح کرد: در حال حاضر رسالت بزرگی بر دوش خبرنگاران است که به واسطه همین رسالت عظیم شهیدان از ما باز خواست خواهند کرد چرا خبرنگاران سربازان فرهنگی جامعه امروز  هستند.

وی بیان کرد: خبرنگار باید هویت سازی کند، اهل مطالعه و با مخاطبان صادق باشد تا مردم آنها را باور کنند، اگر عده ای به ما اعتماد ندارند شاید نتوانسته ایم نظر مخاطب را جلب کنیم و مردم را به سوی رسانه خارجی سوق داده ایم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار