در راستای صدور احکام جایگزین حبس؛
رئیس حوزه قضایی بخش دشتابی استان قزوین در راستای اعمال مجازات‌های جایگزین حبس فرد محکوم را به نوشتن بنر عذرخواهی از خانواده شاکی محکوم کرد.
کد خبر: ۶۵۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 23 September 2018

به گزارش تابناک قزوین، کاهش جمعیت کیفری زندان با استفاده از اعمال مجازات های جایگزین حبس یکی از سیاست های اصلی قوه قضاییه در سال های گذشته است که این سیاست در محاکم دادگستری استان قزوین نیز با جدیت دنبال می شود و گام های خوب و موثری با صدور احکام جایگزین حبس برداشته است.

 در یک نمونه فردی که به اتهام مزاحمت تلفنی از طریق پیام و شبکه های اجتماعی(تلگرام) و توهین به تحمل دو ماه حبس تعزیری محکوم شده بود به علت فقدان سابقه کیفری، جوان بودن و وضعیت فردی، اجتماعی و خانوادگی مشمول مجازات جایگزین حبس شد.

قاضی غفاری رییس حوزه قضایی بخش دشتابی در راستای اعمال مجازات‌های جایگزین حبس فرد محکوم را به نوشتن بنر عذرخواهی از خانواده شاکی و قول و تعهد به عدم چنین عملی در آینده، مطالعه کتاب خانه عنکبوت نوشته نورالله قدرتی و ارائه خلاصه بخش سوم کتاب در خصوص آسیب های اجتماعی و شبکه های مجازی به واحد اجرای احکام، حفظ و فراگیری روایت نقل شده از امیرالمومنین(ع) و جزای نقدی در حق دولت مکلف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار