استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت:هفته دفاع مقدس؛فرصتی برای بازنگری دستاوردهای این حماسه ملی و تاریخی است.
کد خبر: ۶۵۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 22 September 2018
به گزارش تابناک قزوین، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه و در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قزوین که به مناسبت نخستین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: استکبار جهانی با به راه انداختن یک جنگ فرسایشی سعی داشت قدرت و نظام اسلامی را ساقط کند اما نه تنها موفق به این کار نشد بلکه باعث افزایش اتحاد ملت در برابر آنها نیز شد.

وی افزود: ملت بزرگ ایران امروز و با پشت سر گذاشتن بسیاری از حوادث تاریخی ثابت کرده هر گاه مورد تهدید قرار گیرد با اتحاد و همدلی از سرزمین و نظام مقدس خود به بهترین شکل ممکن دفاع می کند.


زاهدی در ادامه، وقوع انقلاب اسلامی در ایران را یکی از عوامل تحمیل جنگ از سوی استکبار جهانی دانست و یادآور شد: انقلاب دینی مردم ما بر خلاف تمامی باورها و تحلیل های آن زمان ابرقدرتان جهانی روی داد چرا که آنان به هیچ وجه باور نداشتند که انقلابی آن هم بر پایه دین بتواند در کشورهایی که زیر سلطه آنان است، ایجاد شود.


استاندا اضافه کرد: رعایت و برابری در واقع حرف تازه ای از سوی نظام دینی ایران برای دولتمردان آن زمان که از قدرت های نامشروع خود جهت نابودی بسیاری از سرزمین ها استفاده کرده بودند، بود که در همان روزهای پیروزی نیز مخالفت خود را با چنین نظام هایی ابراز داشت.


این مسئول عالی استان با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر این باور بوده و هست که دولت ها، قدرت ها در سرزمین های خود باید براساس قوانین عادلانه رفتار کرده و این گونه نباشد که هر حکومتی قدرت بیشتری داشت باید با نادیده گرفتن منافع دیگران اقدام به قدرت نمایی کند.


زاهدی تاکید کرد: ایران را روزی با غارت نفت آن برای تامین منافع شرق و غرب جهت غارت سایر سرزمین ها، به نام ژاندارم منطقه می پنداشتند در حالی که این مساله تنها عنوانی خام  جهت پاک کردن صورت مساله بود.

استاندار تصریح کرد: اگرچه هشت سال جنگ تحمیلی با پیروزی شکوهمند ملت ایران به پایان رسید اما باید بپذیریم که دشمنان قسم خورده این سرزمین هیچ گاه از اهداف شوم خود دست بر نمی دارند و همچنان کینه و کدورت خود را در قالب مسایل فرهنگی و اقتصادی بر علیه مردم ما تحمیل می کنند.


زاهدی تاکید کرد: امروز ما اطمینان داریم ملت بزرگ ایران همانند دوران دفاع مقدس با پشت سر گذاشتن مشکلات حاضر و با اتحاد و همدلی و تحت زعامت فرماندهی معزز کل قوا با تلاش و کوشش خود از این برهه زمانی نیز با موفقیت عبور کرده و به جهانیان ثابت می کند که همیشه حرف حق به کرسی خواهد نشست.


گفتنی است،در پایان مراسم امروز یگان های حاضر در این مراسم از جمله تیپ مستقل 116  شهید صفوی، رزم نوازان، گردان حافظ صلح و 201، یگان احتیاط، گردان های توپخانه، گروهان تکاور، یگان های نمونه موتوری و ویژه نیروی انتظامی به همراه یگان نمونه موتوری سپاه صاحب الامر (عج) از مقابل جایگاه عبور کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار