فرمانده پایگاه شکاری شهید نوژه همدان گفت: حقیقتاً دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران است.
کد خبر: ۶۵۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۶ 24 September 2018
امیر سرتیپ دوم خلبان محمد زال‌بیگ با بیان اینکه با ایستادگی در مقابل دشمن و روزگویان توانستیم کشور را پیروز میدان کنیم، گفت: در جنگ هشت ساله رزمندگان اسلام اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشور جدا شود.

به گزارش فارس، زال‌بیگی در مراسم رژه نیرو‌های مسلح ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در جنگ هشت ساله رزمندگان اسلام اجازه ندادند که یک وجب از خاک کشور جدا شود، افزود: همه این آزادگی را باید مدیون دلاورمردانی دانست که با فداکاری و همدلی از جان خود گذشتند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید نوژه همدان با بیان اینکه باید نام و یاد ۳۸ ساله دفاع مقدس را گرامی بداریم، عنوان کرد: دشمن در سال ۵۹ در چنین روزی با همراهی و حمایت کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای از جمله آمریکا به کشور حمله کرد.

وی با بیان اینکه در همان ماه‌های نخست دشمن ۱۹ پایگاه مهم را مورد تهاجم قرار داد و پایگاه هوایی کشور را بمباران کرد، افزود: پایگاه شهید نوژه در اولین فرصت محل‌هایی که مورد اصابت موشک قرارگرفته بود توانست ترمیم کند.

زال‌بیگی با بیان اینکه تقریباً در ۶ ماه اول نیروی هوایی دشمن زمین‌گیر شد، ادامه داد: در همان ماه اول جنگ رزمندگان اسلام توانستند تمام نیرو‌های هوایی و زمینی دشمن را زمین‌گیر کنند.

وی با بیان اینکه از قبل معلوم بود که صدام مأموریت داشت که حمله‌ای جانانه علیه کشور انجام دهد، گفت: خوشبختانه رزمندگان اسلام دفاع جانانه کردند و در این راه ده‌ها هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب کردیم.

فرمانده پایگاه شکاری شهید نوژه همدان با اشاره به اینکه بر اساس شواهد در جنگ هشت ساله کشور همه کشور‌ها بر علیه ایران بودند و تنها دشمن ماعراق نبود، ادامه داد: ما باید از سرزمین خود دفاع می‌کردیم.

وی با بیان اینکه آغاز جنگ با رشادت‌های رزمندگان شروع شد، بیان کرد: در عملیات طریق‌القدس، بیت‌المقدس و والفجر با درایت و هوشمندی رزمندگان دشمن زمین‌گیر شد و توانستیم جلوی حمله دشمن را بگیریم.

زال‌بیگی با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح همچون گذشته با صلابت در مقابله با دشمن خواهند درخشید، خاطرنشان کرد: با ایستادگی در مقابل دشمن و روزگویان توانستیم کشور را پیروز میدان کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار