مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری قزوین تاکید کرد:
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین بر ضرورت شناسایی تهدیدات نوپدید در حوزه کشاورزی در شرایط تحریم های اقتصادی و همچنین راهکارهای پدافندی مقابله با اینگونه تهدیدات تاکید کرد.
کد خبر: ۶۵۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 18 September 2018

ضرورت شناسایی و مقابله با تهدیدات نوپدید در حوزه کشاورزی استان

به گزارش تابناک قزوین،محمد افشار" مدیرکل پدافند غیر عامل در جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به شرایط جاری کشور، انواع تهدیدات نوپدید حائز اهمیت و قابل توجه بوده و می بایست پا به پای تهدیدات و یا حتی یک گام فراتر از آنها پیش برویم.

وی افزود: ضرورت دارد همایش تخصصی با حضور کلیه مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی مرتبط در خصوص تهدیدات نوپدید برگزار گردد که در هفته پدافند سال جاری برنامه ریزی خواهد شد.

افشار  بیان کرد: پدافند غیر عامل همانند مربعی است که یک ضلع آن شناخت و احصاء دارائیهای استان، ضلع دوم شناسایی تهدیدات متصور جهت این دارائیها، ضلع سوم آسیب پذیری و نقاط ضعف دارائیها و ضلع چهارم و هدف نهایی پدافند غیر عامل شناخت و عملیاتی کردن راهکارهای مقابله با تهدیدات است.

وی اضافه کرد: از اقدامات مهمی که  اداره کل پدافند غیر عامل استان در سال جاری انجام داده احصاء و شناسایی کلیه دارائی ها و زیرساخت های استان و ثقل بندی است که در این راستا عملیات ثقل بندی و خود اظهاری دستگاه های اجرایی انجام و پس از پالایش و بررسی در دبیرخانه پدافند غیر عامل استان  تعدیل و جهت تایید نهایی به سازمان پدافند غیر عامل کشور ارسال شود.

افشار خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته ممیزی واحدهای پرورش طیور، از اقدامات بسیار مهم و کاربردی در مهار و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پرندگان در استان بوده که توسط اداره کل دامپزشکی استان و با همکاری سایر دستگاه های مرتبط با موضوع و اداره کل پدافند غیر عامل تشکیل شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل اظهار داشت: اقداماتی در خصوص انتقال بازار معاملات طیور در انتهای بازار سنتی قزوین به محل تعیین شده جدید صورت گرفته و با توجه به مشکلات جزئی که در عملیات نهایی انتقال وجود دارد خواستار پیگیری و مرتفع نمودن سریع موانع توسط دستگاه های مرتبط شدتد.

وی در پایان یاد آور شد: با توجه به شرایط خاص ایجاد شده در کشور و تهدیدات اقتصادی دشمن در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی می باشیم و با توجه به در پیش بودن تهدیدات گسترده اقتصادی ، در حوزه دام و طیور و نیز تولیدات کشاورزی می بایست در این شرایط اقدامات پدافندی بصورت جدی و بیش از پیش پیگیری و عملیاتی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار