سرپرست مدیریت بحران استانداری:
سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: هشت گسل لرزه زا در استان شناسایی شده که 2 مورد آنها از بقیه خطرناک تر هستند.
کد خبر: ۶۵۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 13 September 2018

هشت گسل لرزه زا در قزوین شناسایی شده است

به گزارش تابناک قزوین،قدرت الله مهدیخانی"  در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استان که در صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 6 ایستگاه لرزه نگاری با همکاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در استان فعال هستند که به پایش فعالیت گسل ها می پردازند.


وی از قزوین به عنوان یکی از استان های حادثه خیز قزوین یاد کرد و گفت: هر هفته دو مورد زلزله با قدرت کم در استان ثبت می شود که نشان از فعال بودن گسل ها در استان دارد.


مهدیخانی با بیان اینکه بلایا و حوادث طبیعی سالجاری 20 هزار میلیارد ریال به استان خسارت وارد کرده اند اظهار کرد: سیل،طوفان، سرمازدگی، فرونشست زمین در شهرستان بویین زهرا، آتش سوزی های سهوی مراتع و جنگلها، ضعف ایمنی در برخی صنایع، فعالیت گسل شمال قزوین و بویین زهرا، وجود 500 هکتار بافت فرسوده مسکونی،آفات نباتی و 130 کیلومتر خط لوله آب فرسوده از دغدغه ها و نگرانی های مدیریت بحران استان به شمار می رود.


این مسئول با اشاره به نقش مهم آموزش و اطلاع رسانی به مردم در کاهش خسارات بلایایی طبیعی،گفت: از رسانه ها در خواست داریم در این زمینه به ما کمک کرده و بازوی توانمند مدیریت بحران باشند.


مهدیخانی گفت: از وقوع برخی حوادث غیرمترقبه می توان با اقدام های پیشگیرانه جلوگیری کرد که این مهم باید مورد توجه دستگاه های مرتبط از جمله اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداری ها قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار