سازمان راهداری اعلام کرد؛
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: امکانات و زیرساخت لازم در سه پایانه مرزی شلمچه، چذابه و مهران برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی فراهم است.
کد خبر: ۶۵۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ 13 September 2018

آمادگی کامل سه مرز زمینی برای ارائه خدمات در اربعین حسینی

به گزارش تابناک قزوین، خداداد مقبلی معاون برنامه ریزی این سازمان در سفر به استان خوزستان ضمن بازدید از پایانه مرزی شلمچه و چذابه اظهار داشت: تمهیدات لازم برای تسهیل خروج و ورود زائران اربعین از سه گذرگاه مرزی کشور فراهم است ضمن اینکه نقاط پرحادثه مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی در استان های خوزستان و ایلام شناسایی شده و تا قبل از اربعین ایمن سازی می شوند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مرز شلمچه را دومین مرز پرحجم از نظر خروج و ورود زائران اربعین حسینی بعد از مرز مهران معرفی کرد و بیان داشت : با همراهی و کمک دستگاه های استانی نقاط ضعف موجود در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه تا قبل از اربعین برطرف خواهد شد.

خداداد مقبلی به پیش بینی افزایش 10درصدی تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری اشاره کرد و گفت:همه امکانات حمل و نقل و ناوگان جاده ای کشور برای ارائه خدمات به زائران حسینی بسیج و از همه ظرفیت ها برای جابجایی زائران استفاده می شود.

وی مرز شلمچه را تنها گذرگاه خروج اتباع خارجی در اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: تا قبل از اربعین گیت های خروج و ترمینال مجاز برای اتباع خارجی در پایانه مرزی شلمچه آماده می شود. معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت:اقدام لازم برای سهولت تردد زائران خارجی اربعین حسینی از جمله سالن های مجاز ورود و خروج و گیت های مستقل در نظر گرفته شده است و با اولویت بندی زمانی تا اربعین حسینی آماده می شود تا خدمات بهتری نسبت به سال گذشته به زائران حسینی ارائه شود.

خداداد مقبلی با اشاره به اینکه مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران در اربعین حسینی به عراق هستند افزود : اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به کشور عراق سفر کردند. لازم به ذکر است مرز شلمچه در 15 کیلومتری شهر خرمشهر قراردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار