رئیس‌کل دادگستری قزوین:
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در بی‌لیاقتی ما مدیران، عدم نظارت دستگاه‌های بازرسی، قاطع نبودن احکام قضایی دارد و باید این نواقص برطرف شود.
کد خبر: ۶۵۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 11 September 2018

گسترش حرام‌خواری در جامعه نگران‌کننده است/بسیاری از آسیب های اجتماعی ریشه در بی لیاقتی مدیران دارد

به گزارش تابناک قزوین،حجت‌الاسلام‌ قدرتی در همایش بزرگ طلایه‌داران تبلیغ در آستانه محرم که با حضور ائمه جمعه و جماعات، مبلغین و مبلغات در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز دشمنان دندان‌تیز کرده‌اند با آسیب زدن به ارکان نظام و زیر سؤال بردن خدمات سه قوه موجب بدبینی در مردم شوند که باید هوشیار باشیم و این توطئه را خنثی کنیم.

وی افزود: بدخواهان تلاش می‌کنند تا شیرینی دستاوردهای نظام و نعمت‌های انقلاب را به کام مردم تلخ کنند و در این میان دستگاه قضا نیز با همه مشکلات و شاید نواقصی که دارد نیز از تیررس آن‌ها در امان نمانده و نمی‌گذارند برخورد با مفسدان را در آرامش انجام دهد.

رئیس‌کل دادگستری استان یادآور شد: دشمنان با ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان تلاش می‌کنند موجب بی‌اعتمادی به‌نظام شوند اما دستگاه قضا در این زمینه با هوشیاری عمل خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌ قدرتی تصریح کرد: ۱۶ هزار شهید قربانی تروریست در ایران اسلامی نتوانست دشمنان را به هدف برساند و امروز تحریم و توطئه‌های دیگر هم نخواهد توانست مردم را از پای درآورد و به‌نظام آسیب بزند.


به گفته این مقام مسئول، در این جنگ بزرگ اقتصادی دشمن دنبال این است که نگذارد چهل‌سالگی انقلاب جشن گرفته شود و دستگاه قَضایی با پرونده‌های چند هزار میلیارد تومانی روبروست که با قاطعیت در این مسیر گام برمی‌دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان بیان کرد: امروز در برخورد با متخلفان دولتی هم جدی هستیم و پرونده صنعت پتروشیمی با حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد در دستور رسیدگی است که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: همه سوار یک کشتی هستیم و اگر به این کشتی آسیب برسد چپ و راست غرق خواهیم شد در نتیجه به وحدت و انسجام نیازمندیم تا دچار بحران نشویم.

 قدرتی توجه به آسیب‌های اجتماعی را مهم دانست و اضافه کرد: امروز که آسیب‌های اجتماعی زنان و مردان و کودکان را درگیر کرده روحانیت رسالت سنگینی دارد و همه باید احساس مسئولیت کنیم و مشکلاتی مانند طلاق، اعتیاد، فرار دختران، کنسرت‌های افراطی و مختلط، دزدی و اختلاس و آسیب‌های دیگر را جدی بگیریم و برای کاهش آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: اگر جامعه دچار آسیب شود، هیبت‌های مذهبی، نهادهای فرهنگی، خانواده‌ها و مسئول و مردم در معرض تهدید است و همه آسیب خواهند دید.

حجت‌الاسلام قدرتی در ادامه بیان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در بی‌لیاقتی ما مدیران، عدم نظارت دستگاه‌های بازرسی، قاطع نبودن احکام قضایی دارد و باید این نواقص برطرف شود.

وی افزود: وجود بیش از ۱۵ میلیون پرونده قضایی، زندانی بودن ۲۰۰ هزار نفر، ثبت سالانه ۲۰۰ هزار واقعه طلاق از تهدیدهایی است که باید نگران آن باشیم و برای مقابله با آن‌ها تدبیر کنیم.

قدرتی تشریح کرد: افزایش خانه‌های مجردی، پیامدهای اخلاقی و اجتماعی دارد و در کنار همه این مشکلات سالانه ۲۰ هزار نفر هم در سوانح کشته می‌شوند و خانواده‌های زیادی بدون سرپرست شده و آسیب‌ها تشدید می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان یادآور شد: در استان قزوین 3 هزار و 700 زندانی داریم که ۵۰ درصد آن‌ها را معتادان تشکیل می‌دهند و این حجم افراد حبس پیامدهای زیادی هم برای نظام دارد و باید به سمت کاهش آمار زندانیان برویم.

 قدرتی اظهار کرد: مجلس ما هم ایراد دارد و افراد قانون‌دانی وارد آن نشده‌اند به‌طوری‌که امروز بیش از دو هزار عنوان مجرمانه داریم که باعث شده زندان‌های ما با هر تخلفی پرشده و هزینه سنگینی به‌نظام تحمیل شود.

وی بیان کرد: امروز در جامعه از حرام‌خواری رایج شده و سرقت، مواد مخدر، کلاه‌برداری، اختلاس و تصرف مال نامشروع افزایش‌یافته و در کنار آن چون رانت‌خواری در کشور ما جرم نیست بسیاری از مشکلات در این عرصه است که دستگاه قضا را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

حجت‌الاسلام‌ قدرتی اضافه کرد: در ماه محرم لازم است تا روحانیون کسب روزی حلال را تبلیغ کنید زیرا حرام‌خواری دیگر قبحی ندارد و بسیاری آلوده این گناه شده‌اند.

وی بیان کرد: خیلی از انبارهای احتکار که این روزها شناسایی می‌شود متعلق به کسانی است که در سفر حج هستند و حتی خمس و زکات مالشان را هم در ظاهر پرداخت کرده‌اند و نشان می‌دهد حرام‌خواری در جامعه اسلامی رایج شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان یادآور شد: شما مبلغان دینی وظیفه‌دارید با کلام تأثیرگذار خود در ماه محرم مردم را موعظه و با دلسوزی راهنمایی کنید زیرا نقش روحانیت علیرغم توسعه فضای مجازی همچنان در پیشگیری از وقوع جرم و هشدار و مشورت دادن تعیین‌کننده است.

حجت‌الاسلام‌ قدرتی بیان کرد: باید ابتدا روحانیون با انواع جرائم آشنا شوند سپس بتوانند با ارشاد و تذکر مردم را از ابتلا به آن باز دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار