مسوول دبیرخانه منطقه جنوب انجمن علوم گردشگری ایران گفت: 19 شهریورماه و آرامگاه خاندان قوام شیرازی در آرامگاه حافظ، میزبان ششمین دوشنبه‌های گردشگری در شیراز است.
کد خبر: ۶۵۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 10 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:محسن عامری اظهار داشت: با ابراز خرسندی از روندی که در برگزاری دوشنبه‌های گردشگری در شیراز در پیش گرفته است، گفت: ششمین جلسه از این برنامه عصر دوشنبه 19 شهریورماه از ساعت پنج و نیم تا هفت و نیم بعد از ظهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی ظرفیت‌های گردشگری میراث جهانی ساسانی موضوع بحث این هفته از این برنامه در شیراز است که با سخنرانی همت محمدی برگزار می‌شود.

مسوول دبیرخانه منطقه جنوب انجمن علوم گردشگری ایران با اشاره به محل برگزاری این نشست عنوان کرد: منظر باستان شناسی ساسانی در بخش نخست به بررسی تنگ چوگان در مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه، آرامگاه خاندان قوام شیرازی اجرا خواهد پرداخت.

عامری با تاکید بر ثبت جهانی منظر باستانی ساسانی در استان اظهار کرد: در پی ثبت جهانی منظر باستان شناسی ساسانی در اجلاس سال 2018 به عنوان بیست و سومین اثر ثبت جهانی از ایران در فهرست آثار یونسکو، ظرفیت جدیدی برای جذب گردشگران به استان فارس ایجاد شده است.

وی افزود: در بخش نخست دوشنبه‌های گردشگری این هفته در شیراز، ظرفیت‌های توسعه گردشگری بر مبنای میراث جهانی منظر باستان شناسی ساسانی به آثار موجود در تنگ چوگان خواهیم پرداخت.

عامری اعلام کرد: در این نشست همت محمدی با تخصص تاریخ که ریاست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون را در سوابق فعالیت خود دارد در زمینه اهمیت و توان جذب گردشگران داخلی و خارجی با محوریت تنگ چوگان و آثار ساسانی موجود در این منطقه به جهات مختلف ظرفیت‌های موجود در تنگ چوگان شهرستان کازرون می‌پردازد.

مسوول دبیرخانه منطقه جنوب انجمن علوم گردشگری ایران معتقد است: ثبت جهانی منظر باستانی ساسانیان از افتخارات دیار کهن پارس است که بر شهرت استان فارس در داخل و خارج از کشور می‌افزاید.

عامری ادامه داد: کاخ ساسانی سروستان، شهر گور، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد، بیشاپور، تنگ چوگان و غار شاپور در این فهرست جهانی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: با ثبت این 7 اثر اکنون شمار آثار ثبت‌شده جهانی در فارس به 11 اثر رسیده است که باید از آنها به بهترین شکل ممکن در توسعه گردشگری، درآمدزایی و اشتغال پایدار استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار