تابناک :مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۱۱ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در سال جاری از این استان به خارج کشور صادر شد.
کد خبر: ۶۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸ 23 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی حسن اکبری مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی به عنوان قطب تولید آبزیان زینتی کشور شناخته می شود و صادرات ماهیان زینتی در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن دو برابر شده است.

وی ادامه ادامه داد: آبزیان زینتی صادراتی استان مرکزی به کشورهای مختلف از جمله عراق و افغانستان صادر شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ارزش ریالی صادرات بچه ماهی های زینتی از ابتدای سال جاری تا کنون را نزدیک به ۱۹۰ هزار دلار عنوان کرد و گفت : در نیمه نخست پارسال در مجموع ۱۱۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی زینتی از این استان به بازارهای خارجی صادر شده بود.

اکبری با توضیح اینکه بیشترین صادرات بچه ماهی های زینتی استان مرکزی را گونه ‘سیچ لایت ‘ تشکیل می دهد که کانون تولید آن در شهرستان محلات است گفت :۳۰ گونه مختلف از بچه های ماهی های زینتی در استان مرکزی پرورش داده می شوند که ۲۷ گونه بازار پررونق فروش خارجی دارند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش از ابلاغ آیین نامه جداسازی اماکن دامی با سکونتگاه ها که مهمترین دغدغه و چالش پیش روی فعالان عرصه آبزی پروری به ویژه کارگاه های تولید ماهی زینتی است سخن گفت و افزود : با توجه به سرمایه اندک فعالان این بخش و لزوم حمایت از مقوله اقتصاد مقاومتی لازم است تا مسوولان دامپزشکی با بازنگری در این آیین نامه، زمینه رشد و شکوفایی صنعت آبزی پروری استان مرکزی را فراهم آورند.

وی تصریح کرد: استان مرکزی به واسطه ابلاغ آیین نامه جداسازی اماکن دامی با سکونت گاه ها، با چالش های متعددی بر سر راه تولید مواجه شده و کارگاه های کوچک خانگی تولید ماهیان زینتی با رکود مواجه شده اند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان مرکزی در پایان با اشاره به محدودیت های پیش روی فعالان آبزی پروری گفت : ۹۰ درصد از صادرات رسمی ماهیان زینتی کشور از استان مرکزی انجام می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار