معاون عمرانی استاندار قزوین اعلام کرد:
معاون عمرانی استاندار خبر داد: قزوین پایلوت درمان الکترونیکی کشور خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 05 September 2018

قزوین ؛پایلوت درمان الکترونیکی کشور می شود

به گزارش تابناک قزوین،معاون عمرانی استاندار در کارگروه هوای پاک اظهار کرد: با اینکه شهر قزوین جزو 8 شهر آلوده کشور نیست اما آلودگی سطح شهر از ارتفاعات بالا با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده است و برای پیشگیری از آلودگی هوا علی رغم اقدامات صورت گرفته نیاز به اهتمام و توجه بیشتر مسئولین است.

فرخ زاد افزود: از محل توافق اعتبارات منابع طبیعی مقرر شد 35 میلیارد تومان به بحث آبخیز داری استان اختصاص یابد که این اعتبار تقریبا با اعتبارات تخصیص یافته ده سال گذشته برابری می کند. 

وی با اعلام این خبر که قزوین پایلوت درمان الکترونیکی خواهد شد گفت: بسترها وزیر ساختها ی لازم برای اینکه قزوین پایلوت درمان الکترونیکی در کشور باشد فراهم شده است، و با توجه به اینکه با اجرای این طرح بسیاری از کارهای کلینیکی و پاراکلینیکی از طریق الکترونیکی انجام می گیرد تا حد چشمگیری از بار ترافیکی استان کاسته شده و نقش بسزایی در جلوگیری از آلودگی هوا خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار حفظ و احیای باغات سنتی قزوین را یکی از اقدامات مهم برای کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: .در کمیسیون ماده پنج مقرر شد برای حفظ باغات سنتی 100هکتار از اراضی بالای اتوبان جایگزین 500 هکتار از باغات در معرض خطر شود که با این اقدام در واقع 500 هکتار از 2500 هکتار باغت سنتی قزوین احیا خواهد شد.

وی افزود: با اینکه همه دستگاهها در حفظ و احیای باغات سنتی اتفاق نظر دارند اما تا قبل از این تصمیم هیچ اقدام کاربردی و اجرایی در این خصوص صورت نگرفته بود.

فرخزاد گفت: فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما، جراید و آموزشهای همگانی نقشی بسزا در حفظ محیط زیست دارد ، همچنین در این خصوص استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد را نیز نباید نادیده گرفت.

وی افزود: طرح ساخت مدرسه سبز با رویکرد گسترش فرهنگ سازی در کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست در استان آغاز شده است . تا کنون سه مدرسه به عنوان پایلوت مدرسه سبز انتخاب شده و مقرر شده در مدارسی که از این به بعد ساخته می شوند تمام موضوعات زیست محیطی چون استفاده از انرژی های نو، ایجاد فضای سبز و حتی رنگ آمیزی داخلی در آنها لحاظ شود و نیز مسائل محیط زیستی به دانش آموزان آموخته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار