بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران با حضور اساتید، محققان و فعالان این حوزه و به ویژه با سخنرانان خارجی از جمله کشورهای اسپانیا و استرالیا از امروز به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز به‌کار کرد.
کد خبر: ۶۵۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 03 September 2018
 

عبدالحسین ناصری، دبیر این سمینار ملی در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: ایده و تصویب برگزاری این سمینار در دانشکده، دانشگاه و مکاتبات اولیه  با انجمن شیمی ایران در سال  95 کلید خورد و در پاییز سال 96 با سازماندهی کمیته برگزاری و انتخاب دبیران برگزاری این سمینار در دانشگاه تبریز آغاز شد.

استاد دانشکده شیمی دانشگاه تبریز تصریح کرد: با اعلام فراخوان این سمینار نزدیک 500 مقاله به دبیرخانه آن ارسال شده که از این تعداد 488 مقاله برای ارائه پذیرفته شده است.

به گفته وی از این تعداد مقالات پذیرفته شده 45 مقاله در قالب سخنرانی و بقیه نیز یعنی 443 مقاله به صورت پوستر در طول سه روز برگزاری این کنفرانس ارائه خواهد شد.

دبیر بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهداف برپایی این کنفرانس در طح ملی بیان داشت: فراهم کردن زمینه‌ای جهت تبادل افکار بین پژوهشگران، ارائه دستاوردهای جدید پژوهشی در زمینه شیمی تجزیه و کمک به حل مشکلات و معضلات کشوری از جمله اهداف آن است.

ناصری با بیان اینکه این سمینار در 10 محور اصلی در محورهای الکتروشیمی تجزیه‌ای، اسپکتروسکوپی تجزیه‌ای، کروماتوگرافی و روش‌های جداسازی، کمومتریکس، نانوشیمی، شیمی تجزیه و محیط زیست، شیمی تجزیه و آنالیز ترکیبات دارویی و غذایی، شیمی تجزیه و مدیریت و آنالیز پسماندها، شیمی تجزیه و صنایع شیمیایی و آنالیز ترکیبات طبیعی برگزار می‌شود، یادآور شد: این سمینار که در محورهای مختلف برگزار می‌گردد، می تواند بستری فراهم کند که در آن صنایع شیمیایی مختلف هم  دستاوردهای خود را ارائه کنند.

دبیر بیست و پنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران خاطر نشان کرد: این همایش ایجاد فرصتی دوباره برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی - پژوهشی در زمینه‌های مختلف شیمی تجزیه و برقراری ارتباط بیشتر بین دانش‌پژوهان، نهادهای دانشگاهی و مراکز صنعتی و تعامل و اهتمام آنها در راستای حل مشکلات صنعتی کشور پهناور ایران است. به گفته وی در این گردهمائی ملی سخنرانی‌های پرباری توسط اساتید برجسته از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و صنایع و نیز پوسترهای تخصصی متنوعی در حوزه‌های مختلف شیمی تجزیه ارائه خواهد شد.

ناصری اضافه کرد: ارائه مقالات در این سمینار به صورت سخنرانی و پوستر توسط شرکت کنندگان خواهد بود که در کنار آن ها برخی سخنرانی های دعوتی هم توسط اساتید خارجی از جمله از کشورهای اسپانیا و استرالیا و داخلی ارائه خواهد شد.

 استاد دانشکده شیمی دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به برنامه‌های جانبی این سمینار افزود: به مناسبت هفتادمین سالگرد دانشگاه تبریز، ویژه برنامه‌ای برای تجلیل از فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری شیمی تجزیه دانشگاه تبریز برنامه‌ریزی شده و همچنین 5 کارگاه‌ آموزشی و نمایشگاه تجهیزات و مواد شیمیایی با حضور شرکت‌ها و صنایع مرتبط جهت ارائه دستاورد‌های نوین و همچنین تبادل افکار با اساتید و دانشجویان در طی روزهای برگزاری سمینار برای علاقمندان دایر خواهد بود.

وی گفت: بیست‌وپنجمین سمینار شیمی تجزیه ایران به همت دانشگاه تبریز و انجمن شیمی ایران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سطح ملی در مورخه 12 تا 14 شهریور ماه 97 در دانشکده شیمی دانشگاه تبریز برگزار می شود،

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :