کارشناس مسوول بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش از 552 مورد بازدید ومعدوم کردن دوهزار و637کیلو مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در طرح تشدید کنترل و نظارت بر بهداشت محیط ویژه ماه رمضان در کیش خبر داد.
کد خبر: ۶۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 22 July 2015

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه سلامت کیش خلیل علیرضایی زاده گفت: طرح سراسری تشدید نظارت وکنترل بهداشت محیط با هدف تامین وارتقاء ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه و نظارت و رعایت بهداشت آب و پیشگیری از بیمارهای منتقله از آب و غذا از ابتدای ماه رمضان در کیش به اجرا درآمد.
 
وی اظهار داشت: همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با توجه به توزیع نذورات، آش و حلیم طرح تشدید با نظارت ها و بازرسی های بیشتری انجام می شود.
 
علیرضایی زاده افزود: در اجرای این طرح بازرسان بهداشت محیط بر بهداشت فردی، محیط و مواد غذایی در اماکن توزیع و تهیه مواد غذایی و آشامیدنی به صورت شیفتی در ساعت قبل و بعد از افطار از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی همچون رستوران ها بازرسی کردند.
 
وی ادامه داد: در این طرح از مراکز تهیه ، توزیع ، نگهداری وفروش زولبیا، بامیه، انواع شیرینی سنتی،آش، حلیم و همچنین برگزاری مجالس افطاری و مراسم احیاء شب های قدر در مساجد و اماکن مذهبی بازرسی به عمل آمد که بیشتر آن شامل بازرسی های عمومی و خاص همچون پیگیری شکایات مردمی بود.
 
وی اضافه کرد: 538 بازدید از مراکز و اماکن عمومی ، هشت بازدید از مساجد و حسینیه ها ،شش بازدید از مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه ،معدوم کردن دو هزار و 637 کیلو مواد غذایی و 22مورد نمونه برداری از مواد غذایی و 117مورد کلر سنجی توسط تیم های ثابت و سیار بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان در کیش بوده است.
 
در همین راستا بر اساس آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و به منظور رعایت ضوابط بهداشتی از جمله بهداشت فردی ، محیطی و مواد غذایی هفت واحد صنفی متخلف به دادگاه معرفی شد.
 
دربازه زمانی 25 اسفند ماه 93 تا دوشنبه دهم فروردین ماه سال 94 در طرح نوروزی نیز دو هزار و 17 کیلوگرم مواد غذایی به ظاهر فاسد کشف شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار