از دید و بازدیدهای عیدانه تا برنامه های فرهنگی در شهر؛
در روزهای گذشته، اهواز شاهد شور و هیجانی خاص در ایام عید سعید فطر بود. دید و بازدیدها، صلح رحم ها و میهمانی های شادمانه پایان یکماه عبادت و بندگی چهره خاصی به اهواز بخشیده بود، شور و شوقی که همچنان ادامه دارد
کد خبر: ۶۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 22 July 2015

ماه رمضان با تمام زیبایی ها و جلوه های معنوی اش سپری شد و عید فطر ، نماد بندگی و اطاعت از خداوند فرا رسید. در این روزها و اوقات معنوی معاونت اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تمام سعی خود را جهت خدمت به شهروندان اهوازی به کار بست.

در روزهای گذشته، اهواز شاهد شور و هیجانی خاص در ایام عید سعید فطر بود. دید و بازدیدها، صلح رحم ها و میهمانی های شادمانه پایان یکماه عبادت و بندگی چهره خاصی به اهواز بخشیده بود، شور و شوقی که همچنان ادامه دارد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم به اهواز آمده بود تا جشن عید فطر را در میان همشهریانش بگذارند. جاسم جادری استاندار هرمزگان از بندرعباس به اهواز آمد تا عید فطر را در جمع هم استانی های خود سپری کند. 

دیدارهای عیدانه استاندار خوزستان، استاندار هرمزگان و شهردار اهواز با علی شمخانی نیز از دیگر خبرهای این روزها بود.

مراسمات و جشن های ویژه ای نیز در سطح شهر اهواز برگزار شد و آذین بندی خیابانها و نورافشانی در میادین، تصویری زیبایی از عید بزرگ مسلمانان ارائه نمود.

شکرانه یک ماه طاعت و بندگی در میان شور اهوازی ها

به گزارش تابناک خوزستان، شهرداری اهواز نیز در این ایام برنامه های خاصی را به اجرا درآورد. امیر آهن جان معاون اموراجتماعی فرهنگی شهرداری اهواز در خصوص برنامه های معاونت فرهنگی در ماه رمضان به خبرنگار ما گفت: با هدف ایجاد فضایی معنوی در شهر اهواز ، بوسیله نصب بنر و بیلبوردهایی با موضوع ماه مبارک رمضان فضاسازی مناسبی در شهر اهواز صورت گرفت تا شهروندان در این هوای گرم و تابستانی و طاقت فرسای اهواز اشتیاق بیشتری برای روزه داری و میهمان شدن بر سر سفره الهی داشته باشند. همچنین در آستانه ماه مبارک رمضان خیابانها و معابر و میادین شهر نیز پاکسازی شد و با شهری پاک و پاکیزه به استقبال ماه میهمانی خدا رفتیم.

معاون شهردار اهواز گفت: با توجه به فضیلت و اهمیت قرائت قرآن در ماه رمضان، مانند سالهای گذشته از فرصت مغتنم ماه مبارک رمضان برای انس و الفت بیشتر با قرآن و عترت استفاده کردیم. به همین سبب در ایام ماه مبارک 7 محفل انس با قرآن در مناطق هفتگانه با حضور قاریان مشهور وبنام استانی ، کشوری و بین المللی و گروههای ابتهال و تواشیح بین المللی برگزارنمودیم تا فرصت حضور و بهره مندی شهروندان در نقاط مختلف شهر اهواز فراهم گردد. همچنین یکی از این 7 محفل قرآنی ویژه بانوان بود که در آن از بانوان حافظ و قاری قرآن و از کارشناسان قرآنی دعوت به عمل آمد و علاوه بر اینها محافل قرآنی مشارکتی نیز با مساجد برگزار گردید.

شکرانه یک ماه طاعت و بندگی در میان شور اهوازی ها

آهن جان اضافه کرد : در کنار محافل قرآنی و همچنین در شبهای قدر اتوبوس سلامت با حضور پزشک و کارشناس تغذیه جهت ویزیت رایگان و ارائه مشاوره تغذیه در خصوص ماه مبارک رمضان به خدمات رسانی به شهروندان پرداخت.

بگفته وی، یکی دیگر از برنامه های معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در این ماه برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان بود که در دو بخش محلات و پرسنل شهرداری به طور جداگانه برگزار شد و تیمها با یکدیگر به رقابت پرداختند و درنهایت تا پیش از پایان ماه رمضان مسابقات خاتمه یافت و در بخش مسابقات فوتسال پرسنل شهرداری تیم منطقه سه قهرمان شد و در بخش محلات تیم منتخب یوسفی از غرب اهواز قهرمان مسابقات فوتسال شد.

همچنین در نیمه ماه مبارک رمضان که همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن (ع) است در برخی مناطق اهواز جشنهایی با حضور شهروندان برگزار گردید.

پس از پایان ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی هم معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز برنامه های مختلفی را برای عید فطر ، بزرگترین عید مسلمانان جهان در نظر گرفت. معاون شهردار اهواز در خصوص این برنامه ها گفت: به مناسبت عید فطر سامانه های نشاطی در پارک ها و بوستانهای مناطق هفتگانه برگزار شد. به همین مناسبت معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه یک 25 تیرماه جشنی را در پارک شهید هاشمی برگزار نمود .منطقه دو 27تیرماه این جشن را در پارک 42 هکتاری برگزار کرد و منطقه سه نیز 26 تیرماه در پارک ولایت جشنی را برگزار نمود .

وی در ادامه گفت: منطقه چهار 25 تیرماه در پارک دانشجو جشنی را برگزار کرد و منطقه شش نیز در پارک شهید سبحانی در تاریخ 28 تیرماه ، منطقه هفت 27 تیرماه در پارک علامه و منطقه هشت 28 تیرماه در پارک رشد جشنهایی را برگزار نمودند. همچنین شایان ذکر است که تمامی این جشنها به همت معاونت های اموراجتماعی و فرهنگی مناطق از ساعت 30/21 دقیقه برگزار گردید.

معاون شهردار اهواز سپس افزود: از سوی ستاد مرکزی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری نیز جشن با شکوهی با حضور هنرمندان استانی و کشوری در پارک 42 هکتاری برگزار شد.این جشن با شکوه جمعه شب 26 تیرماه با نام «عیدبندگی» برگزار گردید و شامل بخشهای مختلفی بود.

شکرانه یک ماه طاعت و بندگی در میان شور اهوازی ها

آهن جان با اشاره به فضاسازی شهری در آستانه عید فطر گفت: با توجه به اهمیت  فضاسازی معابر و میادین شهری با پیامهای تبریک عید فطر ، به این مناسبت بیش از 400 عدد بنر در سایز 4*3به تبریک عید فطر به همراه پیامهای فرهنگی و مذهبی اختصاص یافت .همچنین خیابانها و معابر و میادین اصلی شهر نیز چراغانی و آذین بندی شد.

وی در ادامه به برپایی ایستگاههای صلواتی در سطح مناطق اشاره کرد و گفت: به مناسبت عید سعید فطر ایستگاهای صلواتی به مدت دو روز در سطح مناطق هفتگانه(هرمنطقه دو ایستگاه) به توزیع شیرینی و شربت میان شهروندان پرداختند.

معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در ادامه این گفتگو افزود: از دیگر برنامه های فرهنگی شهرداری راه اندازی کارناوال شادی ویژه عید فطر در خیابانها بود که فضای نشاط و شادابی را در شهر حاکم نمود .

معاون شهردار اهواز با اشاره به همکاری در برگزاری نماز عید فطر گفت: شهرداری اهواز علاوه بر مشارکت در برگزاری نماز عید فطر ، برگه های دعای قنوت نماز عید را نیز چاپ نموده که در بین نماز گزاران توزیع کرد .

وی در پایان گفت: شهرداری اهواز تلاش نمود که با برگزاری برنامه های متنوع و مختلف پس از یکماه روزه داری و طاعت و عبادت به درگاه خداوند متعال ، به مناسبت عید فطر فضای شهر را غرق در شور وسرور نماید و وظیفه خود را در قبال شهروندان فهیم اهوازی به خوبی انجام دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار