استاندار قزوین در آیین افتتاح خانه هنرمندان قزوین:
استاندار قزوین در مراسم افتتاح خانه هنرمندان گفت: کارکرد هنر؛خشونت زدایی از جامعه و تلطیف مناسبات اجتماعی است.
کد خبر: ۶۴۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 28 August 2018

به گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی در آیین افتتاح خانه هنرمندان قزوین در بوستان مشاهیر، افزود: قزوین به دلیل پیشینه تاریخی اش فرهنگ غنی را در خود ذخیره کرده و تداوم این فرهنگ پربار نیاز به زمینه سازی برای فعالیت های فرهنگی و هنری دارد.


وی اضافه کرد: این سابقه فرهنگی امروز نیز در همه بخش های فرهنگی و هنری این سرزمین با قوت وجود دارد که باید از آن به شکل صحیح استفاده کرد.


زاهدی ادامه داد: متاسفانه قزوین از نظر برخورداری از فضاهای مربوط به فعالیت های فرهنگی و هنری غنای لازم را ندارد و اقدام شهرداری در تشکیل خانه هنرمندان، حرکتی بسیار مبارک برای هنر این خطه است.

استاندار قزوین با بیان اینکه فضای فرهنگی کشور باید از لطافت لازم برخوردار شود،گفت: نقش و کارکرد هنر و ادبیات در تلطیف فضای عمومی جامعه و تاثیرگذاری بر روابط مردم چه با حاکمیت و چه با خودشان نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

وی با اشاره به نقش هنر در تلطیف فضای جامعه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یک مشکل اساسی در جامعه ما این است که روابط انسان ها تحت تاثیر یک کمبود قرار می گیرد به گونه ای که به خاطر کوچکترین مساله ای بین مردم مشاجره صورت می گیرد و حتی برای استیضاح یک وزیر هم کار به منازعه می کشد.


استاندار قزوین با بیان اینکه گفت وگو از طرق مختلف از جمله هنر ابزاری است که انسان از گذشته های دور آنرا برای تعامل در اختیار داشته است، گفت: فعالیت های هنری می تواند تاثیر خود را در روابط مردم چه با حاکمیت و چه بین خود بگذارد.


در پایان این مراسم از اتوبوس گردشگری قزوین نیز که توسط سازمان اتوبوسرانی تهیه شده است، رونمایی شد

پس از افتتاح خانه هنرمندان و رونمایی از اتوبوس گردشگری قزوین، 2 بوستان محلی آلاله و بوستان کتاب در شهرداری منطقه سه قزوین نیز افتتاح شد.


بوستان آلاله در زمینی با مساحت 6 هزار و 500 متر مربع با 15میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
همچنین بوستان کتاب نیز در زمینی با 9 هزار متر مربع با 15میلیارد ریال در محله کوثر ساخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار