مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات فارس بر لزوم توسعه محور دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: این اقدام می تواند موجب ایجاد شفافیت و کوتاه شدن فرآیندهای سازمانی و اداری شود.
کد خبر: ۶۴۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 28 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرداد سهرابی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان فارس با عنوان 'جشنواره خدمت' در شیراز افزود: دولت با رویکرد استقرار میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی موضوع دولت الکترونیک را پیگیری می‌کند.
وی ادامه داد: بخشی از خدمات دستگاه‌های اجرایی در قالب میز خدمت الکترونیکی ارائه می‌شود که این اقدام با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان درزمینه اصلاح فرآیند‌ها و برون‌ سپاری خدمات در حال اقدام است.
وی افزود: خدمات پایه دستگاه‌های اجرایی بزرگ از سازمان اداری استخدامی احصا شده و برای هر خدمت کد شناسه‌ای تعریف شده است که براساس آن زمینه پیگیری امور از طریق الکترونیک صورت می‌پذیرد و گامی مهم برای استقرار دولت الکترونیک و توسعه ارتباطات بین بخشی است.
مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات فارس اعلام کرد: عمده مشکلات زیرساخت‌های ارتباطی در سنوات گذشته برطرف شده است و در بحث خدمات عمومی و دسترسی مردم به اینترنت نیز طی یک سال گذشته همه شهر‌های بزرگ استان به فناوری نسل سه و چهار اینترنت پرسرعت دست یافته‌اند و هم‌اکنون به 105 شهر استان فارس و بالغ بر 560 روستا و آبادی نیز خدمت‌رسانی می‌شود.
وی اضافه کرد: در حوزه کسب و کار‌های نوپا از بسته های اشتغال روستایی حمایت می‌شود و دولت سبد حمایتی را در قالب تسهیلات کم بهره با رویکرد روستامحوری فراهم کرده است که با این رویکرد در حوزه ارتباطات ورود کرده‌ایم و تاکنون 67 طرح معرفی شده است.
سهرابی ابراز داشت: از این 67 طرح که اعتبار آن بالغ بر 127 میلیارد و 220 میلیون ریال بوده است، تعداد 23 طرح هنوز بررسی نشده است و 44 طرح بررسی شده که با اعتبار 111 میلیارد و 20 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل فناوری ارتباطات و اطلاعات فارس با اشاره به ایجاد مرکز توانمندی در پارک علم و فناوری بیان کرد:این مرکز با هدف حمایت از کسب و کار‌های نوپا ایجاد شده است که در آن حمایت‌های اولیه از افراد توانمند با برگزاری رویداد‌ها و معرفی به مربیان صورت می‌گیرد.
دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس در نمایشگاهی با عنوان جشنواره خدمت در محل بلوار چمران شیراز در معرض دید مردم قرار گرفته است.
در غرفه های این نمایشگاه که آغاز به کار کرد، عملکرد دولت در ابعاد عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان فارس در معرض دید مردم قرار گرفته است.
در این غرفه ها، مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی به صورت مستقیم عملکرد دولت را در قالب فیلم، تیزر، کلیپ، بروشور کتابچه و ... معرفی می کنند.
این نمایشگاه که به مناسبت هفته دولت برپا شده است، هر روز از ساعت 16 تا 22 و تا روز چهارشنبه هفتم شهریورماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
دوم تا هشتم شهریورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است. در این هفته ضمن تبیین خدمات دولت و بهره برداری از طرح های مختلف، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که هشتم شهریورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین به شهادت رسیدند، گرامی داشته می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار