رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین خبر داد:
رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اعلام کرد: هفته فرهنگی قزوین امسال با شکوه تر و مردمی تر از سال های قبل برگزار می شود.
کد خبر: ۶۴۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 27 August 2018

اجرای 70 برنامه های متنوع فرهنگی در شهر قزوین

به گزارش تابناک قزوین،چند سالی است که نهم شهریور ماه،سالروز انتخاب قزوین به پاییتخت دولت صفوی و انتقال پاییتخت از تبریز به این خطه،به معرفی ظرفیت های این شهر به شهروندان قزوینی،هموطنان و همچنین گردشگران خارجی بیش از پیش توجه می شود.

شهریور ماه امسال شهرداری و شورای شهر پنجم قزوین با شعار "قزوین شعر شاداب-نزدیکترین مقصد" هفته فرهنگی قزوین را با شکوه تر و مردمی تر از سالهای قبل برگزار خواهد کرد و رویکرد مجموعه مدیریت شهری تمرکز بر اجرای برنامه های فاخر فرهنگی است که از آن جمله می توان به برگزاری همایش "آیت روح فزا- بزرگداشت آیت الله محمدی تاکندی" ،"تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر" و "اولین جشنواره ملی طنز ادبی فارسی" اشاره کرد.

بر اساس تدابیر شهردار و شورای پنجم قزوین و در راستای انتخاب شعار "قزوین شادب-نزدیکترین مقصد" امسال در برنامه های فرهنگی قزوین به موضوع ایجاد نشاط اجتماعی و همچنین معرفی قزوین به هم میهمان به عنوان مقصدی نزدیک و در دسترس توجه ویژه شده است.

امسال در هفته فرهنگی قزوین نواحی منفصل شهری دیده می شوند

محمد درافشانی در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: رویکرد اصلی مدیریت شهری قزوین در اجرای برنامه های هفته فرهنگی قزوین توجه به فراگیر بودن برنامه ها و ایجاد شور و نشاط شهری است،مدیریت شهری قزوین تلاش کرده است تا برنامه ها در این هفته به صورت عادلانه در سطح محلات،مناطق کم برخوردار و نواحی شهری توزیع شود و حتی می توان اذعان کرد که مناطق کم برخوردار و نواحی منفصل شهری بسیار پر رنگ تر از سال های گذشته دیده شده است و این یکی از مهمترین تمایزهای هفته فرهنگی قزوین نسبت به سال های گذشته است.

برگزاری 70 برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته فرهنگی قزوین

وی بیان کرد:امسال بیش از 70  برنامه متنوع فرهنگی،هنری و ورزشی در طول هفته فرهنگی قزوین با هدف «شناساندن ابعاد مختلف فرهنگی و هنری قزوین به شهروندان و گردشگران بعنوان مقصدی در دسترس و نزدیک»،«معرفی مزیتهای مطلق قزوین در حوزه فرهنگی،هنری و مذهبی به مردم (ابنیه- مفاخر، هنر خوشنویسی و ..)»،«حساس سازی مدیران و شهروندان نسبت به سرمایه های شهری» و «تلاش در جهت افزایش حس تعلق خاطر به شهر و مشارکت با مدیریت شهری» در سطح شهر قزوین بالاخص در نواحی منفصل و مناطق کمتر برخوردار برگزار می شود.

برگزاری همایش آیت روح فزا / همایش تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر قزوین

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برخی از برنامه های هفته فرهنگی قزوین پرداخت و گفت «همایش آیت روح فزا - بزرگداشت آیت ا... علی محمدی تاکندی»،«جشنواره ملی شعر طنز فارسی ایران»، «همایش تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر قزوین»،«شب خاطره با شهدای سادات قزوین به مناسبت کنگره سه هزار شهید استان قزوین» از جمله برنامه های شاخص فرهنگی است که در هفته فرهنگی قزوین اجرا خواهد شد.

سعد السلطنه میزبان جنگ شبانگاهی شب های فیروزه ای

 درافشانی یاد آور شد:اجرای جنگ شبانگاهی شب های فیروزه ای در سرای سعدالسلطنه از دیگر برنامه های است که در هفته فرهنگی قزوین به اجرای برنامه های شاد و معرفی قزوین خواهد کرد که این برنامه از سوم الی هفتم شهریور ماه به طور زنده از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

وی اظهار کرد«آئین رونمایی از ثبت جهانی مکتب میرعماد قزوین»،«کارگاه تخصصی کهن پیشه های شهر قزوین»، «جشنواره ملی «غذاهای سنتی باحضور سه استان کشور»، «اجرای کنسرت چارتار»،«اختتامیه جشنواره ملی عکس گردشگری»،«سمپوزیوم مجسمه سازی»،«دوسالانه خوشنویسی» و «شب فرهنگ هنر در برج میلاد» از دیگر  برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده برای هفته فرهنگی قزوین است.

برگزاری همایش ملی ورزش های پهلوانی و ورخانه ای

وی در ادامه برگزاری همایش ملی «ورزش های پهلوانی و زورخانه ای»، همایش «ورزش صبحگاهی در زمین ورزشی شقایق»،«مسابقات فوتبال محلات با شرکت 100 تیم»، جشنواره «هنرهای زرمی در ناحیه منفصل شهری»،جشنواره ملی «آئین های سنتی و محلی»  و «مینی والیبال دختران در سطح استان قزوین» را از جمله برنامه های ورزشی برشمرد که به مناسبت هفته فرهنگی قزوین در سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری برگزار می شود.

جشنواره بانوان مینودری/اجرای جشن محله شاداب من

درافشانی برگزاری «جشنواره بانوادن مینودری در سطح محلات شهر»،«جشنواره بازی های فکری در سطح محلات و نواحی منفصل شهری»،«پرواز پاراگلایدر بر فراز شهر قزوین با هدف معرفی معرفی برنامه های فرهنگی قزوین و ایجاد نشاط بین شهروندان»،«اجرای طرح کوله کتاب»،«اجرای جنگ فرهنگی کاروان شهر شاداب»،اجرای «جشن محله شاداب من» و دهها برنامه های دیگر از جمله برنامه های شهرداری در هفته فرهنگی قزوین است که در سطح مراکز آموزشی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری،مناطق کم برخوردار و نواحی منفصل شهری برگزار خواهد شد.

وی افزود:برگزاری مراسم« اجرای نمای رنگی ساختمان های مجاور رودخانه نواب به طول 300 متر توسط شرکت عمران و مسکن»،«سمینار سرمایه گذاری در قزوین توسط معاونت سرمایه گذاری»، «برگزاری تورهای گردشگری(شهرگشت، استانی و کودک) در طی هفته قزوین همه روزه توسط سازمان نوسازی و بهسازی»، «پخش ویژه برنامه هفته فرهنگی قزوین پخش از مرکز قزوین از اول تا نهم شهریور: از دیگر برنامه هایی است که در هفته فرهنگی قزوین برگزار می شود.

          پخش مستند قزوین شهر مینودری با موضوع معرفی قزوین از شبکه دو سیما

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از تهیه مستندی در  خصوص معرفی قزوین خبر داد و گفت:این برنامه با نام «قزوین شهر مینودر» قبل از  ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه دو  سیما پخش خواهد شد.            

درافشانی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص شیوه های اطلاع رسانی برنامه های هفته فرهنگی قزوین گفت:تلاش خواهیم کرد از طریق تبلیغات محیطی،فضای مجازی و ارسال پیامک، ساخت و پخش تیزر در کانال های اطلاع رسانی فضای مجازی،اطلاع رسانی مطلوبی از برنامه ها انجام دهیم و از تمام شهروندان دعوت می کنم در برنامه های متنوع هفته فرهنگی قزوین شرکت کنند چرا حضور پرشور شهروندان انگیزه مدیریت شهری قزوین را جهت برگزاری هر چه باشکوه تر و پربارتر  برنامه ها دوچندان می کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار