"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۶۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰ 21 July 2015
آبگیری آزمایشی خط انتقال پساب به نیروگاه مفتح

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از آبگیری آزمایشی خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح خبر داد.

ایسنا- "مرتضی عزالدین"، با اعلام این خبر اظهار کرد: احتمالا در پایان هفته‌جاری پروژه خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب به نیروگاه مفتح به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه خط انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به نیروگاه شهید مفتح توسط وزیر نیرو در تیر‌ماه سال 93 آغاز شد و پایان تیرماه سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.


برداشت 270 هزار تن سیب ‌زمینی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان از آغاز برداشت سیب‌زمینی تابستانه از مزارع شهرستان همدان خبر داد.

ایسنا-"جواد رشیدی" با اعلام این خبر، اظهار کرد: برداشت 270 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع شهرستان همدان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه هنوز آماری از میزان برداشت این محصولات بدست نرسیده است، تصریح کرد: در سال‌جاری 6 هزار هکتار از مزارع شهرستان همدان زیرکشت سیب‌زمینی قرار گرفته که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه این کاهش میزان سطح زیرکشت به علت مشکلات کم‌آبی است، عنوان کرد: سال گذشته 6 هزار و 250 هکتار از مزارع شهرستان زیرکشت سیب‌زمینی قرار داشت.

واگذاری الوند؛ آری یا خیر

در شرايطي كه زمان به سرعت براي تيم فوتبال الوند همدان در گذر است، شهرداري و شوراي شهر همدان در قبال اين تيم هنوز به اجماع نرسيده‌اند.

ایسنا- "علي‌اكبر نظري"، رئيس شوراي شهردر پاسخ به اين سوال كه موضوع تيمداري شهرداري و خريد امتياز الوند كه روز گذشته در صحن شورا مطرح شده است، آيا به نتيجه‌اي منجر شده يا خير؟ گفت: صحبت‌هايي درخصوص واگذاري امتياز الوند به شهرداري مطرح شده است اما هنوز به نتيجه نرسيده‌ايم.

به گزارش ايسنا؛ يكي از سايت‌هاي خبري همدان روز گذشته از واگذاري امتياز الوند به خارج از استان ظرف 24 ساعت آينده خبر داده بود. حالا با صحبت‌هاي نظري رئيس شوراي شهر همدان مبني بر تعيين تكليف اين تيم ظرف هفته آينده بايد ديد بالاخره وضعيت الوند محبوب شهر به كجا خواهد رسيد.


مدارس استان میزبان مسافران

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: همزمان با تعطیلات عید سعید فطر 17 هزار و 321 مسافر و گردشگر در مدارس این استان اسکان یافتند.

ایرنا - عبدالرضا فولادوند افزود: این تعداد مسافر در قالب پنج هزار و 259 خانواده و 31 هزار و 187 نفر روز در مدارس استان پذیرش شدند.

فولادوند گفت: در استان همدان 184 مکان شامل مدارس، اردوگاه ها، خوابگاه ها و مراکز آموزشی برای اسکان مسافران آماده شد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 761 اتاق برای پذیرش مهمانان در مراکز اسکان در نظر گرفته شده است که هر اتاق پنج نفر ظرفیت دارد افزود:215 مورد از این اتاق ها، اتاق های ویژه هستند که دارای امکانات فرش، تختخواب، پتو، وسایل گرمایشی و سرمایشی، یخچال، تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام به صورت مشترک است.


کاهش ناگهانی دمای بدن در افراد گرمازده و"ایست قلبی "

یک کارشناس درمانی جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: کاهش ناگهانی دمای بدن در افراد گرمازده موجب ایست قلبی می‌شود.

ایسنا- "محمدرضا اعتصام" اظهار کرد: فردی که دچار گرمازدگی شده است دمای بدنش افزایش می‌یابد بنابراین در انجام کمک‌های اولیه برای پایین آوردن دمای بدن باید در نظر داشت که به تدریج این اقدام صورت گیرد چرا که در اثر پایین آمدن ناگهانی دمای بدن فرد دچار ایست قلبی و یا سنگ ‌کوب می‌شود.
وی با بیان اینکه گرمای بالای محیط، رطوبت بالای و فعالیت‌های بدنی شدید از عوامل مهم ایجاد گرمازدگی در افراد است، افزود: در شرایط فوق بدن قادر به تعدیل گرما نخواهد بود و به علت دفع مایعات آب و نمک از طریق تعریق، فرد دچار گرمازدگی می‌شود.

این کارشناس درمانی جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: گرمازدگی در دو نوع خستگی گرمایی و حمله گرمایی(گرمازدگی) در افراد ایجاد می‌شود؛ علائم خستگی گرمایی نسبت به گرمازدگی از شدت کمتری برخوردار است اما با این حال با علائمی نظیر ضعف، بی‌حالی، تهوع، استفراغ، پوست سرد و مرطوب، تعریق شدید، سردرد و انقباضات عضلانی در افراد ظاهر می‌شود.

کمک‌های اولیه در گرمازدگی

اعتصام اظهار کرد: در مرحله اول فرد گرمازده را به یک مکان خنک انتقال می‌دهیم و در صورت هوشیاری بیمار آب و مایعات خنک را به خورد فرد می‌دهیم، قدم دوم خارج کردن لباس‌های بیمار و پوشش آن توسط یک حوله و یا ملحفه مرطوب است.

این کارشناس هلال احمر تصریح کرد: در گام بعد نیز از یک پنکه برای خنک‌سازی محیط و یا باد بزن برای خنک کردن خود فرد استفاده می‌کنیم و بالا بردن پاهای مصدوم در حالتی که خوابیده از اقدامات بعدی کمک به بیمار است.

مانيزان، ‌در انتظار توسعه گردشگري

گردشگری روستایی عبارت است از فعالیت‌ها و گونه‌های مختلف گردشگری در محیط‌های مختلف روستایی و پیرامون آن‌ها که در بردارنده ارزش‌ها و آثار متفاوتی برای محیط‌زیست روستا(طبیعی و انسانی) است.

ايسنا_ رئيس ميراث فرهنگي،‌ صنايع دستي و گردشگري ملاير‌ با اشاره به اينكه روستای مانیزان ملایر از روستاهای دهستان جوزان است و قدمت آن به دوران مادها می‌رسد، اظهار کرد: آئین شیره‌پزی به نام شهرستان ملایر با پایلوت روستای مانیزان به ثبت ملی رسید.

"محمد بهاري" به خبرنگار ايسنا گفت: ‌مانیزان در فاصله 30 کیلومتری مسیر ملایر به اراک واقع شده است، حدود 300 خانوار در آن زندگی می‌کنند، ساکنان آن ترک زبان هستند که گفته می‌شود از مهاجران قشقایی‌اند.

وي تصریح كرد: با وجود بيش از 100 هکتار باغ انگور در اين روستا محصول اصلی آن انگور است و انواع شیره، باسلق، حلوا، آبغوره، مویز، سرکه و انگور سایه خشک از مشتقاتی است كه ساکنان روستا از انگور بدست می‌آورند.

به گزارش ايسنا؛ ماهیت صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و درآمد، متنوع‌سازی اقتصاد، مشارکت اجتماعی و استفاده از منابع محلی است. از آنجا که بخش اعظم مشکلات عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی روستایی، به فقدان این صنعت برمی‌گردد، گردشگری روستایی با حل این مسائل و مشکلات می‌تواند به توسعه مناطق روستایی کمک کند.

چند سال است که مانیزان به عنوان روستای هدف گردشگری در استان همدان مورد توجه مسئولان قرار گرفته است اما مردم روستا چندان راضی به نظر نمی‌رسند و انتظار دارند پیش از اینکه مسافری وارد روستا شود مشکلات آن مرتفع شده باشد.

نبود شغل مناسب باعث مهاجرت جوانان به شهرهای ملایر، همدان، اراک و تهران شده و سالخوردگان ساکنان اصلی روستا هستند.


برپایی پانزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی در همدان

این نمایشگاه با هدف ایجاد فضای رقابتی بین تولیدات داخلی و خارجی، ایجاد فضایی مطمئن برای آشنایی بیشتر و بدون واسطه خریداران و متخصصان با تولیدکنندگان و صاحبان صنایع را فراهم کرده و یک هدف غایی نیز دارد و آن ارتقای کیفیت محصولات تولید داخلی برای رقابت با کالاهای خارجی است | سایت جدید نمایشگاه همدان در مساحتی بالغ بر 20 هکتار در حال احداث است.

همدان پرس- مدیر عامل نمایشگاه بین المللی همدان گفت: پانزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی، سیستم های صوتی و تصویری همزمان با ششمین نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه در محل نمایشگاه‌های بین المللی در همدان گشایش یافت.

حسین الماسی اظهار داشت: پانزدهمین نمایشگاه لوازم خانگی به همراه ششمین نمایشگاه تجهیزات آشپزخانه با نگاه تخصصی و با رویکرد رونق اقتصادی از 29 تیرماه جاری در همدان برپا می‌شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار