رئیس‌کل دادگستری پیشنهاد کرد: تصمیم‌گیری در مورد باغات تنها به یک کمیسیون ویژه واگذار شود تا ضمن پرهیز از اعمال‌نظرهای سلیقه‌ای ‌رویه‌‌ای ثابت قانونی مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۶۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 21 July 2015

به نقل از روابط عمومی دفتر شهردار این شهر، علی القاصی در جلسه مشترک با شهردار شیراز، اعضای شورای اسلامی این شهر و برخی از مسئولان قضائی شیراز با بیان اینکه اقدامات و پیشگیری‌های مسئولان نشان‌دهنده نگرانی و دغدغه آنان نسبت به مسائل شهری و نابسامانی‌ها است، اظهار داشت: تبلور نظارت بر فعالیت‌های شهری در کمیسیون‌های مختلف است که ما در مجموعه قضایی با همکاری شهرداری تلاش کرده‌ایم این حوزه گسترده را با احساس مسئولیت بیشتر پیگیری و نظارت کنیم.

وی با اشاره به تجربه و دانش بالای اعضای قضایی کمیسیون‌های ماده 100 و 77 شهرداری‌ها و سوابق علمی، اجرایی، مدیریتی، صداقت و دلسوزی اعضای قضایی کمیسیون‌ها، تأکید کرد که استقلال کمیسیون‌های شهرداری باید هم از لحاظ درون دستگاهی و هم برون‌دستگاهی حفظ شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه با تأکید بر احساس مسئولیت تمام اعضای کمیسیون‌ها نسبت به وظایف قانونی خود، خاطرنشان کرد: هرگونه تصمیم خلاف قانون آسیب به حقوق نسل‌های آتی است.

رئیس‌کل دادگستری فارس بیان داشت: کمیسیون‌ها ابزار کار شهرداری‌ها در ایجاد نظم در شهر و ساخت‌وسازهای شهری هستند و در برخی موارد حتی می‌توانند در همین راستا از ضابطان نیز کمک گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مدیران و مسئولان شهری به مسئله باغات شیراز اشاره کرد و افزود: دست‌اندازی و تصرف باغات به یک بیماری شهری در کل کشور تبدیل‌شده است که حتی مقام معظم رهبری نیز در روزهای پایانی سال 93 در این مورد خطاب به مسئولان کشور تذکراتی ارائه فرمودند.

القاصی بر فعال‌تر شدن پلیس ساختمان در راستای کنترل و نظارت بر ساخت و سازها و پیشگیری از تخلفات تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی آمادگی دارد برای رفع نقاط ضعف و آموزش موازین قانونی مجموعه شهرداری را یاری کند.

رییس شورای قضایی فارس معضل دست‌اندازی به باغات شیراز را نیز مورد انتقاد قرارداد و افزود: باید هزینه تخلف و ارتکاب جرائم را در حوزه شهری بالا ببریم و یکی از مهم‌ترین راهکارهای آن اجرای به‌موقع احکام صادرشده در کمیسیون‌ها است.

القاصی با تأکید بر اجرای به‌موقع، سریع و قاطع احکام صادرشده، تصریح کرد: این امر باعث خواهد شد دست افراد بانفوذی که با سندسازی اقدام به تغییر کاربری کرده و یا به دنبال اقدامات غیرقانونی هستند، کوتاه شود.

وی پیشنهاد کرد تصمیم‌گیری در مورد باغات تنها به یک کمیسیون ویژه واگذار شود تا ضمن پرهیز از اعمال‌نظرهای سلیقه‌ای ‌رویه‌‌ای ثابت قانونی مدنظر قرار گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در پایان ‌بر اراده دستگاه قضایی در برخورد با تخلفات به‌‌ویژه در حوزه اراضی و اجرای قاطع احکام و قطع ید متجاوزان به اراضی در حوزه شهری شیراز و باغات که ریه‌های تنفسی این شهر را تشکیل می‌دهند، تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار