مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بالگردها به تنهایی توانایی خاموش کردن آتش هورالعظیم را ندارند و از امروز دوباره هواپیمای آب‌پاش به عراق اعزام می‌شود.
کد خبر: ۶۳۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 06 August 2018

احمدرضا لاهیجان‌زاده در کارگروه مقابله با گرد و غبار خوزستان که یکشنبه 14 مردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: حدود 25 روز پیش هورالعظیم دچار حریق شد. اطفای حریق هماهنگی‌های زیادی را می‌طلبید تا بتوانیم امکانات را وارد خاک عراق کنیم.

وی افزود: حدود 10 روز طول کشید تا موافقت آراء را برای پرواز بالگردها اخذ کردیم. بالگردها حدود شش روز در این منطقه فعالیت داشتند اما این بالگردها به تنهایی نمی‌توانند مشکل آتش‌سوزی را برطرف کنند. به همین دلیل یک هواپیمای آب‌پاش که قابلیت حمل 40 تن آب را دارد، نیز به آنها افزوده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: این هواپیما هفت نوبت در عراق پرواز داشت و توانست مقدار زیادی از کانون‌های حریق را مهار کند اما این کانون‌ها بعد از حدود سه روز دوباره فعال شدند. با توجه به اینکه جهت باد اغلب غرب به شرق است، بیشتر دود آتش‌سوزی به استان خوزستان وارد می‌شود.

لاهیجان‌زاده افزود: از حدود سه روز پیش بالگردها دوباره وارد عراق شدند و حدود 65 پرواز داشتند اما با توجه به وسعت منطقه، قطعا بالگردها به تنهایی نمی‌توانند اطفای حریق انجام دهند. ظرفیت هر بالگرد چهار تن آب است.

وی با بیان اینکه از امروز صبح دوباره هواپیمای آب‌پاش به عراق اعزام می‌شود، تصریح کرد: مسأله رهاسازی آب نیز یک گزینه است که باید بررسی شود. وضعیت آب در استان خوزستان مناسب نیست. بحث ورود به سرزمین عراق نیز مطرح است که البته زمین این مناطق نیز باتلاقی است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار