خبرگزاری آسوشیتدپرس درگزارشی با اشاره به خشکسالی پنج ساله سرزمین های اشغالی نوشت،با وجود پروژه های شیرین سازی،کشاورزان با مشکلاتی مواجه اند ومنابع آبی این سرزمین رو به کاهش است و رژیم صهیونیستی با شعار'اسرائیل در حال خشک شدن است!'صرفه جویی درمصرف آب را ترویج می کند.
کد خبر: ۶۳۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 04 August 2018

به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس افزود: در حالیکه رژیم صهیونیستی خود را پیشرو فن آوری شیرین کردن آب دریا می داند، برخی معتقدند که این برتری برای فائق آمدن بر نیروی طبیعت کافی نیست.
یووال استاینیتز (Yuval Steinitz) وزیر انرژی اسرائیل به آسوشیتدپرس گفت: هیچ کس انتظار نداشت که خشکسالی پنج سال طول بکشد و با وجود توانمندی ما در شیرین سازی آب، اوضاع بسیار بسیار دشوار است.
این رسانه آمریکایی افزود: اسرائیل که در قلب خاورمیانه واقع شده، یکی از خشک ترین مناطق روی زمین بوده و از قدیم برای بهبود منابع آبی محدود خود بر فصل بارندگی کوتاه مدت زمستان اتکا می کند.
کاهش بارندگی سال های اخیر برخی از سرچشمه های رود اردن را خشک کرده و دریاچه طبریه، منبع اصلی تامین آب این رژیم را به نحو بی سابقه ای کوچک ساخته و تل آویو انتقال آب این منبع را به سیستم کشوری قطع کرده است.
رژیم صهیونیستی از سال 2005 ( 1384) و برای تامین امنیت آبی خود 5 تصفیه خانه آب افتتاح کرده و قصد دارد این پروژه را در سال های آتی گسترش دهد. حدود 40 درصد آب آشامیدنی اسرائیل از شیرین سازی آب شور به دست می آید و بنا بر آن است که این میزان در سال 2050 ( 1429) به 70 درصد برسد.
به نوشته آسوشیتدپرس، اسرائیل به دلیل سرمایه گذاری انبوه در شیرین سازی آب، در سال های نخستین خشکسالی، آن را نادیده گرفت. با این حال در ماه های اخیر آگهی هایی از تلویزیون پخش می شود که مردم را به صرفه جویی در مصرف آب فرا می خوانند چرا که 'اسرائیل در حال خشک شدن است!'
به گفته منتقدان، به صرفه جویی در مصرف آب - که یکی از تمهیدات حیاتی در اسرائیل نیمه خشک است - کم توجهی شده بود و تاکید بر شیرین سازی آب دریا توجه اصلی را به خود اختصاص داده بود. با این حال اسرائیل که در گذشته بر مصرف آب در دوران خشکسالی مالیات وضع می کرد و وسایل کاهنده مصرف آب را ترویج می کرد، هنوز برنامه ای برای توسل به این راهکارها در شرایط امروز ندارد.
به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش کلیپی را توییت کرد و مدعی شد که برای کم آبی در ایران قصد دارد تا فناوری های جدیدی در زمینه مدیریت و تصفیه آب را با مردم ایران در میان بگذارد. 
نتانیاهو ادامه داد: اسرائیل تقریبا 90 درصد از فاضلاب خود را تصفیه و بازیافت می کند. بیش از هرکشور دیگری در جهان آبیاری قطره ای را به کار بسته است. فن آوری های ما مواد مغذی مورد نیاز برای هر گیاه را به صورت دقیق مشخص می کند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایان از ایجاد یک پایگاه الکترونیکی جدید به زبان فارسی خبر داد که در آن فناوری ها در زمینه تصفیه آب فاضلاب و همچنین اطلاعات دیگر در این زمینه در دسترس قرار خواهد گرفت. 
رژیم صهیونیستی علاوه بر بهره برداری از منابع آبی فلسطین و اردن، با اشغال ارتفاعات جولان به منابع آبی سوریه نیز دست درازی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار