رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال جاری، ۴۰ هکتار گلخانه در استان قزوین احداث خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 30 July 2018

۴۰ هکتار گلخانه در قزوین احداث می شود

به گزارش تابناک قزوین، فاطمه خمسه روز دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی گلخانه های استان که با حضور معاونین و مدیران این سازمان برگزار شد اظهار کرد: اجرای طرح تولید محصولات کشاورزی در گلخانه ها و فضای بسته باعث افزایش راندمان تولید و مدیریت منابع آب و خاک در تولید بیشتر می شود.

وی به اهمیت تولید محصولات گلخانه ای و استفاده بهینه از منابع آبی استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری در برنامه؛ احداث ۴۰ هکتار گلخانه لحاظ شده که با برنامه ریزی امیدواریم این سهمیه محقق شود.

این مسئول یاد آور شد: برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک بایستی نسبت به کشت محصولات کشاورزی در محیط های بسته و یا گلخانه اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: باید برنامه و روشی اجرایی خاص را برای شهرستانهای تابعه طراحی کرد تا بتوان بر اساس برش شهرستانی طرح توسعه گلخانه ای را پیش برد.

وی نیز بر لزوم اهمیت جذب سرمایه گذاران برای توسعه طرح های گلخانه ای تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین پتانسیل مستعدی در تولید محصولات کشاورزی دارد گفت : می توان از این ظرفیت برای ایجاد و راه اندازی پایانه محصولات کشاورزی استفاده کرد.

خمسه افزود: با راه اندازی پایانه محصولات کشاورزی زمینه برای صادرات محصولات کشاورزی استان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به طرح مجتمع گلخانه ای نودهک اشاره کرد و گفت : در این گلخانه زیر ساخت های خوبی ایجاد شده و امیدواریم تا پایان سال؛ واگذاری واحدها برای سرمایه گذاری فراهم شود.

به گفته خمسه، فرآیند صدور مجوز گلخانه باید به گونه ای باشد که سرمایه گذاری به راحتی بتواند در این بخش سرمایه گذاری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار