مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان گفت: تعاونی‌ها بستر فعالیت جمعی و عامل توسعه جامعه هستند و ضروری است که توانمند‌سازی اجتماعی و اهداف اقتصادی را توأمان دنبال کنند.
کد خبر: ۶۳۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 29 July 2018

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان گفت: تعاونی‌ها بستر فعالیت جمعی و عامل توسعه جامعه هستند و ضروری است که توانمند‌سازی اجتماعی و اهداف اقتصادی را توأمان دنبال کنند.

به گزارش تسنیم، سید احمد توصیفیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان همدان در تعداد تعاونی‌های ثبت نامی به تعاونی‌های فعال بعد از استان‌های اردبیل و البرز، با ثبت‌نام بالای سی درصد تعاونی‌های فعال در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر موفق به کسب مقام سوم در بین ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کشور شد.

وی افزود: تعاونی‌های می‌توانند موفق به کسب رتبه برتر استانی شوند که حداقل ۳ سال از فعالیت آن‌ها گذشته باشد، زیان ده نباشند، استاندارد‌های تولید و خدمات رعایت کرده باشند، کارکنان آن‌ها از مزایای قانونی و بیمه برخوردار باشند، در زمان ثبت‌نام فاقد پرونده قضایی باشند، دارای صورت‌های مالی مستمر و سالیانه باشند و مدیران تعاونی دارای شهرت و حسن سابقه اجرایی باشند.

توصیفیان بیان کرد: از ۴۱۶ تعاونی ثبت‌نام شده تعداد ۸۳ تعاونی در بخش کشاورزی، ۱۰۹ تعاونی در بخش صنعت، ۸۱ تعاونی در بخش خدمات، ۹ تعاونی در بخش معدن، ۹ تعاونی در بخش تأمین نیاز تولیدکنندگان، ۵ تعاونی در بخش فرش دستباف، ۹ تعاونی در بخش حمل‌ونقل، ۳۳ تعاونی در بخش تأمین نیاز مصرف‌کنندگان، ۸ تعاونی اعتبار، ۱۹ تعاونی مسکن، ۴ تعاونی زنان، ۱۹ تعاونی دهیاری، ۸ تعاونی عمران و اتاق تعاون در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به استقبال خوب تعاونی‌های از این جشنواره بیان کرد: تعاونی‌ها در این دوره در ۲۵ گرایش مختلف ثبت‌نام کرده‌اند که در این میان تعاونی‌های صنعتی ۲۶ درصد از آمار ثبت نامی‌های را از آن خود کرده است که این نشان از استقبال خوب بخش صنعت از جشنواره سیزدهم است.

توصیفیان عنوان کرد: سال گذشته تعداد ۳۷۳ تعاونی در این جشنواره شرکت کردند و با توجه به آمار ثبت نامی تعاونی‌ها تاکنون شاهد رشد ۱۵ درصدی تعاونی‌ها نسبت به سال قبل بوده‌ایم.

وی ابراز کرد: این جشنواره بر اساس شاخص‌هایی که از طرف وزارتخانه ارسال می‌شود، در دو قسمت شاخص‌های عمومی و شاخص‌های اختصاصی برگزار و شرکت‌های تعاونی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: در هر گرایش یک تعاونی به عنوان تعاونی برتر استانی انتخاب خواهد شد و امتیازدهی بر اساس داوری و مستندات ارسالی از سوی شرکت‌کنندگان، از طریق سامانه جشنواره انجام می‌شود.

توصیفیان تصریح کرد: تعاونی‌ها بستر فعالیت جمعی و عامل توسعه جامعه هستند و ضروری است که توانمند‌سازی اجتماعی و اهداف اقتصادی را توأمان دنبال کنند.

وی ضمن تأکید بر حمایت از تعاونی‌ها تأکید کرد: فعالیت اقتصادی افراد در قالب تعاونی و امکان دسترسی ارزان‌قیمت به منابع مالی مدنظر قرار گرفته و به عنوان یک اصل لحاظ شده است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تعاونی‌ها به عنوان یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی دارای ویژگی‌ها و شرایطی هستند که اتفاقاً در شرایط مقاومتی امروز جامعه می‌توانند بسیار کارآمد باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار