معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با افزایش بودجه نمی توان به مقابله با چالشهای زیست محیطی نظیر گرد و غبار، کم آبی و ریزگردها رفت.
کد خبر: ۶۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ 19 July 2015
معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با افزایش بودجه نمی توان به مقابله با چالشهای زیست محیطی نظیر گرد و غبار، کم آبی و ریزگردها رفت.

به گزارش ایرنا؛ محمد مجابی در آیین معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست همدان گفت: بودجه سازمان حفاظت محیط زیست در دو سال گذشته از 950 میلیارد ریال به 1800 میلیارد ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: با این وجود این اعداد و ارقام تاثیری در کاهش معضلات زیست محیطی نداشته است چرا که تنها راهکار پیشگیری از این معضل تلاش همگانی و همکاری مردم است.

وی با ذکر اینکه اصل حفاظت محیط زیست وظیفه ای همگانی است درخواست کرد: اقشار مختلف مردم، سمن ها، نهادهای عمومی، فرهیختگان و دانشگاهیان در حفظ این منبع خدادادی نقش مهمی دارند.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سیاستهای کلی حفاظت محیط زیست نیز بر استفاده از توان مردمی برای حفاظت از این ظرفیت تاکید شده است.

وی با ذکر اینکه محیط زیست نیازمند یک جهش است اظهار کرد: برنامه ششم توسعه کشور فرصت مغتنمی است که نهادهای مردمی را در حفاظت از محیط زیست دخالت داد.

مجابی بیان کرد: همدان با توجه به اینکه هنوز آلایندگی صنایع به همدان نیامده است این استان مستعد فعالیت های زیست محیطی است.

وی تاکید کرد: باید مراقب بود صنایع و واحدهایی صنعتی که خواستار استقرار در همدان هستند به مکانیزم های مدرنیته زیست محیطی مجهز باشند.

وی در ادامه با تبریک پیروزی هسته ای اظهار کرد: شکست تابوی ایران هراسی که برازنده این کشور کهن نبوده و با فرهنگ غنی و تمدن ایران اسلامی سنخیت نداشت کار بسیار بزرگی بود.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: این پیروزی بزرگ و ارشمند با صبر و اراده ملت، هدایت و دارایت رهبری و تلاش دولت تدبیر و امید بدست آمد.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم با مبنا و محور قرار دادن اصل تدبیر و دوری و پرهیز از هر گونه حاشیه این پیروزی را رقم زد.

در این آیین از زحمات قربانعلی محمد پور مدیرکل سابق و سید عادل عربی سرپرست حفاظت محیط زیست همدان تقدیر و غلامرضا محمدی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان همدان معرفی شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار