معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : کشاورزان از آتش زدن باقیمانده بقایای گیاهی در مزارع کشاورزی خود جدا خودداری کنند.
کد خبر: ۶۳۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 24 July 2018

کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع کشاورزی جدا خودداری کنندبه گزارش تابناک قزوین، مجید اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه ؛ زمان برداشت محصولات زراعي پاييزه آغاز شده است  از کشاورزان استان درخواست می شود پس از پایان برداشت از آتش زدن بقایای گیاهی باقیمانده در مزارع کشاورزی خود خودداری کنند .

وی اظهار کرد: آلودگي محيط زيست ، از بين بردن مواد آلي و كاهش حاصلخيزي خاك ، افزايش تبخير و بالا رفتن مصرف آب ، كاهش جمعيت موجودات زنده مفيد و فقير شدن خاك ،  احتمال سرايت آتش به محصولات همجوار، جنگل ها و مراتع ، از بين رفتن بسياري از نهال ها و درخت‎ها و درختچه هاي حاشيه جاده ها و مزارع كشاورزي ، از بين رفتن گياهان بومي مرتعي و انقراض ذخاير ژنتيكي آن ها و جلوه و نماي ناپسند مزارع و مراتع از مواردی است که با آتش زدن ، مزارع کشاورزی با آن روبرو خواهد شد .

اسماعیلی با اشاره به اینکه ؛  بر اساس ماده ۶۸۸ قانون تعزيرات، آلودگي محيط زيست جرم محسوب می شود  و تا يك سال حبس و جزاي نقدي براي آن در نظر گرفته شده ، ضمن اطلاع رساني به شوراهاي روستاها و كشاورزان در مورد  مضرات این امر ؛ بر  جرم محسوب شدن آتش زدن مزارع کشاورزی تاکید کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار