استاندار قزوین:
استاندار قزوین تاکید کرد: سهم و مسئولیت هر سازمان و دستگاهی در ساماندهی و احیاء باغستان های سنتی قزوین مشخص و اجرایی شود.
کد خبر: ۶۳۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 24 July 2018

مسئولیت هر دستگاه در ساماندهی باغستان سنتی قزوین مشخص شود

به گزارش تابناک قزوین،"عبدالمحمد زاهدی"   در هجدهمین جلسه شورای باغستان های سنتی قزوین که در استانداری برگزار شد اظهار  کرد: باید برای دستگاههای اجرایی مرتبط با باغستان پروژه تعریف کنیم تا بر این اساس سهم هر اداره مشخص شود زیرا نمی توان از ابتدا بودجه دولتی تعیین کرد.


وی اضافه کرد: در کشت جدید در باغستانها لازم است از گونه های مقاوم و سازگار با محیط که آب کمی مصرف می کنند استفاده کنیم تا باغستان حفظ شود.


استاندار تصریح کرد: موضوع تملک در باغستانهای حاشیه شهر بسیار مهم است و اگر برای تملک ۱۰۰ هکتار از باغات در محدوده بالای اتوبان اقدام شود می توانیم ۲۵۰۰ هکتار باغستان باقیمانده را برای آیندگان بیمه کنیم.


زاهدی بخشی از تخریب باغستانهای سنتی قزوین را ناشی از تصمیمات اشتباه مدیران در گذشته دانست و افزود: خیلی از کارهای ما به محیط زیست آسیب می زند و امروز  ما مدیران روی جاده هایی که دیگران ساخته اند حرکت می کنیم و فردا ایندگان از روی جاده ای که ما می سازیم عبور خواهند کرد که تصمیمات اشتباه ما برای آنها هزینه ساز است.


وی با اشاره به احداث سافاری پارک در بوستان باراجین هم اظهارداشت: این طرح به گفته کارشناسان به آب زیادی نیاز ندارد البته بهتر است از فعالان تشکلهای مردمی و حضور انجمن های دوستدار محیط زیست در جلسات استفاده شود تا اگر نظری داشتند که به نفع استان بود مورد توجه قرار گیرد.


این مقام مسئول یادآورشد: البته باید هدفمان رسیدن به یک نفع مردمی باشد و به جای مناظره با یکدیگر گفتگو کنیم تا به هدف مشترک برسیم.


وی اظهار کرد: باید گفتگوها ادامه یابد و طرح های شهرداری را تشکلها بررسی کنند و ایده و راهکار بدهند تا نتایج کار بهتر شود از سوی دیگر، اگر پول داشتم همه باغستان را تملک می کردم زیرا خیلی از صاحبان جدید باغستانها انگیزه نگهداری آن را ندارند و بهتر بود وقتی ثبت ملی شد تملک توسط دولت صورت می گرفت تا حفظ شود.


زاهدی بیان کرد: همه مسئولان باید به فکر حفظ باغستان باشند زیرا این میراث همچنان در حال کوچک شدن است و لازم است کاری کنیم تا باغستانها برای صاحبان آن اقتصادی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار