همزمان با دهه کرامت شب شعر «خورشید هشتم» با حضور خدام رضوی، شاعران آئینی، مداحان و ارادتمندان به اهل‌بیت (ع) در یزد برگزار شد .
کد خبر: ۶۳۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 23 July 2018

به مناسبت دهه کرامت و ولادت خجسته شمس الشموس حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، چهارمین دوره شب شعر رضوی با عنوان «خورشید هشتم»، شامگاه یکشنبه 31 تیرماه با حضور خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، شاعران کشوری و استانی، مداحان، مسئولان، روحانیون و قشرهای مختلف مردم دارالعباده به ویژه جوانان و نوجوانان در خانه سنتی ابراهیمی برگزار ‌شد .

در این محفل پرشور و معنوی که سردار جمیری فرمانده سپاه الغدیر، دکتر پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد، دکتر جمالی نژاد شهردار یزد، کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری استان، صالحی مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد و جمعی از هنرمندان حضور داشتند، تعدادی از شاعران آثار خود را در مدح و ثنای ثامن الحجج و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه (س) و ائمه اطهار (ع) قرائت ‌کردند .

حسن لطفی شاعر مطرح کشور، حاج علی اکبر بازوبند؛ ذاکر و پیرغلام اهل بیت(ع)، احمد علوی و عالیه مهرابی شاعر برجسته استان از جمله شاعرانی بودند که در این مراسم به شعرخوانی پرداختند .

در ادامه با حضور خادمان حرم رضوی و حمل پرچم مقدس بارگاه منور علی بن موسی الرضا (ع) و مدیحه سرایی یکی از ذاکران آستان قدس رضوی، دلدادگان و ارادتمندان آن حضرت، عشق و ارادت خود را به آن امام رئوف ابراز کردند .

در پایان مراسم خدام رضوی مدال خادمی امام رضا (ع) را به حاج علی اکبر بازوبند مداح و پیرغلام امام حسین (ع) که متولد یزد است و حدود پنجاه سال است در تهران زندگی می‌کند، اهدا کردند .

این برنامه از سری برنامه‌های یازدهمین دوره جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» بود که همزمان با دهه کرامت به منظور توسعه فرهنگ رضوی در ایران و خارج از کشور در حال برگزاری است .

شب شعر «خورشید هشتم» با همکاری حوزه هنری یزد، هیئت انصار ولایت دارالعباده، کانون فرهنگی هنری ولاء و انجمن شعر «مع الحسین (ع)» برگزار ‌شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار