معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:
معاون سیاسی،امنیتی استانداری قزوین گفت: برای جلب مشارکت مردم در تصمیم گیریها و استفاده از ایده های افراد نخبه و تقویت وحدت جامعه اتاق های گفتگو در مناطق مختلف استان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۶۳۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 19 July 2018

به گزارش تابناک قزوین،علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان به مناسبت ۲۳ تیرماه، روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان با تشریح منشور گفتگوی سیاسی ابلاغی از سوی وزیر کشور به استانداری اظهار کرد: دین اسلام مروج سخن حق و گفتگوست و تاکید رهبری نیز بر ارائه منطق قوی است که تنها در گفتگو حاصل می شود.

وی افزود: باید باب گفتگو در مدارس، دانشگاهها، محیط های عمومی و همه اجتماع باز شود و همه ملزم به گفتگو شوند تا این موضوع در جامعه نهادینه شود.

آشناگر بیان کرد: در جامعه مقاومت های زیادی در عرصه های فکری، فرهنگی، دینی و سیاسی با نگاههای مختلف داریم که فقط با گفتگو می توان آنها را حل کرد و به تعاملی توام با هم زیستی در جامعه رسید.

وی یادآورشد: اگر باب گفتگو در جامعه بسته شود باب پرخاشگری رایج می شود و باید شاهد آسیب های اجتماعی زیادی باشیم.

آشناگر راه مقابله با توطئه های دشمن در شرایط کنونی را انسجام و وحدت ملی دانست و گفت: باید با کنار گذاشتن کدورت ها و حرکت با محور منافع ملی ضمن تقویت اقتدار کشور با توطئه ها نیز مقابله کنم و رایج شدن گفتگو می تواند ما را به این هدف برساند.

راه اندازی ۵۵ دفتر حزب در استان

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قزوین، تقویت احزاب و سازمان های مردم نهاد را گامی در تحقق منشور گفتگوی سیاسی دانست و اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵ دفتر احزاب سیاسی در استان راه اندازی شده که ۳۱ حزب دارای مجوز و ۲۴ حزب نیز فاقد مجوز است.

وی تصریح کرد: در دولت آقای روحانی با صدور ۱۶ مجوز بیشترین مجوز تاسیس دفتر احزاب صادر شده هر چند برخی احزاب فعالیت های مقطعی و موقت دارند که این رویکرد آفتی برای نظام است.

اشناگر در خصوص اتاق های فکر در استان اظهارداشت: در راستای اجرای منشور گفتگوی سیاسی ۲۶ اتاق گفتگو در شهرستان ها و بخش های ۱۹ گانه استان تشکیل خواهد شد.

وی در مور اهداف تشکیل اتاق های فکر گفت: ارتباط مستقیم با شهرستانها، بخش و استفاده از ظرفیت نخبگان هر منطقه، اولیوت بندی مسائل مهم، پاسخگویی و مواجهه دانش محور با مشکلات و نیازها، افزایش غنای تصمیم گیری و سیاست گذاری، بسترسازی برای تقویت ارتباطات سازنده مردم و دولت و ایجاد همدلی در فهم مسائل جامعه راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: ما به دیدگاههای کارشناسی نیازمندیم و باید از نظر نخبگان در اداره جامعه برخوردار شویم و برای نهادینه کردن فرهنگ گفتگو این اتاقها بهترین روش است.

آشناگر اضافه کرد: امیدواریم با حمایت فرمانداران، بخشداران، نخبگان دانشگاهی و مسئولان احزاب و سایر گروه های تاثیرگذار بتوانیم در اتاق های فکر از ایده های عملی برای بهبود شرایط جامعه و تسزریع در رسیدن به اهداف توسعه بهره مند شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار