رییس ستاد استهلال آذربایجان غربی: 12 گروه در آذربایجان غربی هلال ماه شوال را رصد می کنند.
حجت الاسلام سیدمحمد فخری اظهار کرد: 12 گروه استهلال برای رویت ماه شوال از روز پنجشنبه 25 تیرماه به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.
کد خبر: ۶۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ 16 July 2015
 به نقل از خبرنگار تابناک استان و به گزارش اروم نیوز، حجت الاسلام سیدمحمد فخری اظهار کرد: 12 گروه استهلال برای رویت ماه شوال از روز پنجشنبه 25 تیرماه به مناطق مختلف استان اعزام می شوند. 

وی اظهارکرد: 20 روحانی و مبلغ دینی با گروههای رصد هلال ماه در مناطق مختلف استان حضور خواهند داشت تا در صورت مشاهده هلال ماه آن را گزارش کنند. 

رییس ستاد استهلال آذربایجان غربی ادامه داد: در صورت مشاهده هلال ماه در غروب روز پنجشنبه در کشور و محرز شدن آن برای رهبر معظم انقلاب ، روز جمعه 26 تیرماه عید فطر است و در غیر این صورت براساس اعلام تقویم کشور روز شنبه عید فطر خواهد بود. 

حجت الاسلام فخری اظهار کرد: امسال نیز نماز عید سعید فطر با حضور اقشار مختلف مردم در تمامی مصلی ها و مساجد جامع استان اقامه می شود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: در کنار اقامه نماز در مصلی ها و مساجد جامع ، در 600 مسجد استان نیز نماز عید فطر برگزار می شود.

به گزارش ایرنا ، ستاد استهلال از سوی دفتر رهبری وظیفه رصد ماههای عربی را برعهده دارد.

این ستاد در هر استانی شعبه ای دارد و در آذربایجان غربی نیز این ستاد در شهرستانهای ماکو ، شاهین دژ ، بوکان ، سلماس ، تکاب ، خوی ، ارومیه و مهاباد شعبه دارد.

ستاد استهلال همزمان با روزهای آخر ماه رمضان در مناطق مختلف استان مستقر شده و اقدام به رصد هلال ماه می کند و در صورت رویت هلال ماه به دفتر رهبری اطلاع می دهد. 

هر گروه رصدی هلال ماه شوال متشکل از شش نفر شامل دو رصدگر ، دو دستیار و دو مسوول تدارکات است.

ادواتی از جمله دوربین های دوچشمی 120 ، دوربین های عکاسی ، جی.پی.اس و قطب نما از تجهیزات گروه های رصدی است. 

با رویت هلال ماه شوال اطلاعات به دست آمده به دفتر مقام معظم رهبری ارسال و اعلام روز دقیق عید سعید فطر به صورت متمرکز انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار