در آستانه عید سعید فطر، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید شیعیان نظر خود را درباره میزان فطریه امسال اعلام نمودند.
کد خبر: ۶۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹ 16 July 2015
به گزارش تابناک قم، رهبر معظم انقلاب و حضرات آیات لطف‌الله صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، سیستانی، شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، موسوی اردبیلی، سبحانی، علوی گرگانی و جوادی آملی در آستانه عید سعید فطر، نظر خود را درباره میزان فطریه امسال اعلام کردند.

رهبر معظم انقلاب

زکات فطره بر اساس قوت غالب گندم در تهران شش هزار تومان و در دیگر شهرها مبلغ پنج هزار تومان می باشد.

آیت الله صافی گلپایگانی 

با توجه به این‌که قیمت گندم در شهرهای مختلف، متفاوت می‌باشد، لذا روزه‌داران عزیز لازم است قیمت سه (۳) کیلوگرم گندم یا برنج (قوت غالب) را بر طبق قیمت محلّ زندگی خود محاسبه نموده و به عنوان فطریّه پرداخت نمایند.

آیت الله وحید خراسانی

مبلغ فطریه امسال سه کیلو گندم به مبلغ ۶ هزار تومان بوده و کسانی که باید بر اساس برنج این زکات را بپردازند بسته به نوع برنج و قیمت آن سه کیلو را محاسبه و پرداخت نمایند.

آیت الله سیستانی 

میزان زکات فطره بر اساس گندم مبلغ پنج هزار تومان و بر اساس برنج 20 هزار تومان می باشد.

آیت الله شبیری زنجانی 

بر اساس قوت غالب گندم مبلغ شش هزار تومان و بر اساس قوت غالب برنج میزان فطریه مبلغ 18000 تومان اعلام شده است.

 آیت الله مکارم شیرازی 

بر مبنای قوت غالب گندم در تهران مبلغ شش هزار تومان و در شهرستان ها مبلغ پنج هزار می باشد. میزان زکات فطره بر اساس قوت غالب برنج طبق نظر ایشان به ازاء مبلغ پانزده هزار تومان اعلام شده است.

آیت الله نوری همدانی

میزان زکات فطره برای افرادی که قوت غالب آنها گندم است مبلغ ۶ هزار تومان و افرادی که قوت غالب آنها برنج است میزان ۱۸ هزار تومان تعیین شده است.

آیت الله موسوی اردبیلی

میزان زکات فطره برای قوت غالب گندم هر نفر ۶ هزار و ۶۰۰ تومان و برای قوت غالب برنج نیز افراد باید بر اساس نوع برنجی که مصرف می کنند زکات فطره را محاسبه نمایند.

آیت الله سبحانی

فطریه ماه مبارک رمضان امسال برای افرادی که بضاعت مالی چندانی ندارند ۴۵ هزار ریال و افرادی که بضاعت دارند ۵۰ هزار ریال خواهد بود.

آیت الله علوی گرگانی

مبلغ زکات فطره پنج هزار تومان بابت سه کیلو گندم برای هر نفر است. کسانی که مایل به پرداخت فطریه از برنج هستند مبلغ آن بسته به نوع برنج مصرفی متفاوت است و حد وسط آن در حدود ۲۰ هزار تومان است.

آیت الله جوادی آملی

مقدار فطریه سه کیلو گندم، برنج، خرما و مانند آن یا پول آن که در هر مکانی قیمت خاص خود را دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار