معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل گفت: برای اولین بار در استان اردبیل پایگاه‌های خدمات اجتماعی در محلات آسیب‌خیز این استان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 15 July 2015

خسرو امیدوار در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: هدف اصلی از راه‌اندازی این پایگاه‌ها مداخله به موقع و سریع در بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی است تا بتوانیم به سرعت در محل آسیب‌دیده حاضر شده و امکان ارائه خدمات فراهم کنیم.

وی گفت: در قالب این پایگاه‌ها سعی خواهیم کرد نقاط آسیب‌خیز را که امکان بروز آسیب‌های مختلف اجتماعی در آنها وجود دارد شناسایی کرده و از ظرفیت قانونی در شناسایی این آسیب‌ها بهره‌برداری کنیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل فعالیت دفتر امور شبه خانواده را یادآور شد و گفت: ما در حال حاضر در هفت مرکز کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست که تعدادشان 660 نفر است نگهداری می‌کنیم که بخش عمده‌ای از این امر بر عهده مجموعه‌های غیردولتی است.

امیدوار تصریح کرد: از این تعداد 112 نفر در واحدهای مسکونی و در کنار بستگان با پرداخت هزینه ماهانه 175 هزار تومان نگهداری می‌شوند و ما برای تعدادی دیگری نیز محل مناسب شامل منزل مستقل در کنار خواهر و برادر اجاره کردیم تا زمینه سکونت راحت آنها فراهم آید.

این مسئول یادآور شد: البته با طی مراحل قانونی تعدادی از این کودکان به فرزندخواندگی متقاضیان و افرادی که صاحب فرزند نمی‌شوند درمی‌آیند که سالانه تعداد آنها 16 نفر است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی ادامه داد: عمده فعالیت ما در این دفتر مربوط به خط 123 است که به عنوان خط اورژانس اجتماعی در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، همسرآزاری، کودک‌آزاری، فرار دختران از منزل و ... است که همکاران ما در این خط در دو نوبت صبح و عصر با تماس رایگانی که هموطنان برقرار می‌کنند خدمات مشاوره‌ای رایگان ارائه می‌کنند.

امیدوار فعال بودن اکیپ‌های خدمات اجتماعی سیار را در مداخله حضوری با مشارکت روانشناسان و مددکاران یادآور شد و تصریح کرد: با راه‌اندازی پایگاه‌های خدمات اجتماعی محلات به ویژه در نقاط آسیب‌خیز تلاشمان بر این است تا مشکلات و برخی دغدغه‌ها را به سرعت برطرف کنیم.

وی افزود:‌ در دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی ما در یک سال اخیر به بیش از 17 هزار و 484 نفر خدمات ارائه می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار