تاکید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بازدید از مرکز جهاد دانشگاهی استان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر ضرورت تقویت اطلاع رسانی طرح بانک خون بند ناف به لحاظ اهمیت آن تاکید کرد.
کد خبر: ۶۲۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 27 June 2018

ضرورت تقویت اطلاع رسانی طرح بانک خون بند ناف

به گزارش تابناک قزوین،" علیرضا آشناگر" صبح امروز چهارشنبه در بازدید از مرکز جهاد دانشگاهی استان با بیان این مطلب، افزود: با توجه به مزیت و کارکردهای بانک خون بند ناف، اطلاع رسانی مناسب برای این طرح ملی از سوی رسانه ها امری ضروری به نظر می رسد.

 نرخ ناباروری استان قزوین بیش از میانگین کشوری است
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار کرد: اجرای طرح ملی بانک خون بند ناف توسط این مرکز دانشگاهی پرهزینه بوده و عموم مردم، به ویژه اقشار کم درآمد از دریافت خدمات آن ناتوان هستند و بایستی راهکاری برای حل این مشکل اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: با توجه به کارکردها و مزیت های این طرح، می توان آن را به عنوان یک خدمت اجباری یا با هزینه های کمتر در سبد درمانی مراجعه کنندگان و بیماران قرار داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین یادآور شد: در عین حال نیز بسیاری از افراد جامعه از کارکرد و مزیت های بانک خون بند ناف و فواید نگهداری سلول های بنیادین موجود در بند ناف آگاهی لازم را نداشته و به همین دلیل استقبال مناسبی از این طرح ملی تاکنون صورت نگرفته است.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین نیز در این بازدید گفت: به دلیل شرایط خاص صنعتی استان، نرخ ناباروری این منطقه بیش از میانگین کشوری است.

فرشاد پیله‌ چی ادامه داد: این مرکز با استفاده از نیروهای متخصص و کارشناس خود توانسته ضمن کاهش هزینه های سرسام آور مراجعه کنندگان به تهران و سایر مراکز، رضایت آنان را نیز فراهم سازد.

به گفته وی، روزانه 30 تا 50 بیمار به این مرکز مراجعه کرده و یک هزار و 500 فقره آزمایش در بخش خون، چکاپ، قلب، سرطان، درمان ناباروی و سایر موارد بیماری صورت می پذیرد.

وی در پایان اضافه کرد: نرخ های آزمایشگاه این مرکز با سایر آزمایشگاه های خصوصی بسیار متفاوت بوده و همین مساله رضایت مراجعه کنندگان را به دنبال داشته است.

تولد بیش از 400 نوزاد توسط مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی قزوین نیز از تولد 450 نوزاد توسط مرکز درمان ناباروی با همت مرکز ناباروری خبر داد.

وی گفت: اجرای این طرح در استان موجب کاهش مراجعه زوج های نابارور به تهران، کاهش هزینه های ایاب و ذهاب و افزایش میزان رضایت مراجعه کنندگان شده است.

فاطمه دولتخواه افزود: در پنج سال گذشته 450 نوزاد از سوی خانواده هایی که دوره های خود را در این مرکز طی کرده اند، متولد شده که این مساله مایه افتخار ما بوده است.

به گفته وی، آمار ناباروی استان قزوین از میانگین کشوری بیشتر بوده تا جایی که در شهرها 19 و در روستاها 22 درصد با نابارروی زوج ها مواجه هستیم.

این مسئول درمانی در پایان تاکید کرد: از هر پنج زوج، یک زوج به دلایل مختلف از جله ژنتیکی و تغذیه، نابارور بوده که این مساله در ادامه به آسیب های اجتماعی مانند طلاق منجر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار