امام‌جمعه اقلید:گرانی‌ها، احتکار و... به‌ویژه در ماه رمضان، مردم را کلافه کرده است پس چرا دولت جلوی آن را نمی‌گیرد.
کد خبر: ۶۱۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 02 June 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) اظهار داشت: پس از ائمه هدی(ع) و سلسله جلیله انبیای الهی، هیچ‌کس قابل‌مقایسه با امام خمینی(ره) نیست.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در سایه عبودیت و بندگی خداوند متعال به مقامات بلند انسانی رسید و برای قدرت‌های استکباری، ذره‌ای ارزش قائل نبود، افزود: ایشان با سوق دادن دل‌های مردم به سمت خداوند متعال و با اعتقاد و اثبات اینکه قدرت، دست خدا است، انقلاب اسلامی ایران را بنیان و در برابر هیچ‌یک از توطئه‌های دشمنان (ترور، جنگ تحمیلی و...)، خم به ابرو نیاورده و دست پلید مستکبران و در رأس آن‌ها، آمریکای جنایتکار را از این سرزمین کوتاه کرد.

طالبی با اشاره به تعابیر امام(ره) از مقام معظم رهبری(متعهد و مبارز در خط مستقیم، عالم به دین و سیاست، سرباز فداکار جبهه جنگ، معلم محراب، خطیب توانا در جمعه و جماعات و راهنمای دلسوز در صحنه انقلاب، سرمایه انقلاب، دارای اجتهاد لازم برای ولایت‌فقیه و...)، و با بیان اینکه جانشینی ایشان از دیگر تدابیر و مدیریت امام خمینی(ره) بود، تصریح کرد: امام(ره) به زیبایی دستان ما را در دست فقیهی بصیر، کارآزموده، شجاع، مدیر و مدبر گذاشت.

امام‌جمعه اقلید در ادامه پس از بیان ارزش و جایگاه شب‌های قدر و تأکید بر لزوم بهره‌گیری هرچه بیشتر از این ایام، به روز جهانی قدس و فرمایشات امام خمینی(ره) در این زمینه اشاره کرد و گفت: روز قدس امروز جهانی شد و تمام آزادگان دنیا به دنبال نجات آن از دست صهیونیسم بین‌الملل هستند.

وی ادامه داد: امروز دفاع مردم مظلوم فلسطین در سنگ و کلوخ خلاصه نمی‌شود بلکه در یک روز بیش از 100 موشک و راکت به طرف اشغالگران در پاسخ به جنایات رژیم غاصب اسرائیل به غزه، پرتاب می‌شود.

طالبی تأکید کرد: باید روز قدس امسال را پرشورتر و حماسی‌تر از سال‌های گذشته برپا کرده و موجب تقویت و انسجام مردم مظلوم فلسطین شویم.

خطیب جمعه اقلید خاطرنشان کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، روی خوش نمی‌بیند و رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان آن، راهی جز فرار و ترک این سرزمین ندارند چراکه این سنت الهی است که مردمی که در برابر ظلم مقاومت می‌کنند، به لطف خداوند به پیروزی می‌رسند.

بخش دیگر سخنان امام‌جمعه اقلید اشاره به دیدار دانشجویان با رهبر فرزانه بود و اظهارکرد: کجای عالم، رهبری در جمع دانشجویان کشورش می‌نشیند و به حرف‌های آن‌ها گوش داده گفت‌وگو و آن‌ها را می‌خنداند و ارشاد می‌کند.

طالبی عنوان کرد: در این دیدار که به‌صورت نشست پدر و فرزندی بود، دانشجویان هرچه در دلشان بود، گفتند و با جرئت انتقاد و نقد کردند و حضرت آقا نیز گوش فرا دادند و هر جا لازم بود اشکالات را تصحیح کردند.

امام‌جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود خطاب به دولتمردان عنوان داشت: کشور نیاز به درمان جدی دارد و باید زخم‌های اقتصادی و اجتماعی آن، پانسمان شود.

وی با بیان اینکه با بروز یک مسئله، عده‌ای دست به احتکار، اعتصاب و گران‌فروشی زدند و گروهی نیز تبلیغات ناروا علیه نظام و اسلام راه انداخته و خوراک تبلیغات برای دشمنان فراهم کردند، گفت: گرانی‌ها، احتکار و... به‌ویژه در ماه رمضان، مردم را کلافه کرده است پس چرا دولت جلوی آن را نمی‌گیرد.

طالبی بر لزوم جدیت دولت در این امور تأکید کرد و گفت: مشکل و معضل اشتغال نسل جوان و تحصیل‌کرده را نباید دست‌کم گرفت.

خطیب جمعه اقلید به برجام و خروج آمریکا اشاره و بیان کرد: اتحادیه اروپا و 2کشور چین و روسیه اگر واقعاً متعهد و پای بند امضای خود در قرارداد و معاهده بین‌المللی برجام هستند بدون بحث در مورد حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه، سلاح‌های دفاعی و موشکی و...، در برابر آمریکا عرض‌اندام کرده و به تعهدات موردتوافق، جامه عمل می‌پوشانند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و بیان اینکه این‌ها نیز پیشینه درستی نداشته و ندارند و بارها تعهدات خود را نقض کردند، تأکید کرد: دولت برای رفع مشکلات، باید نگاهش به درون کشور باشد و از اروپا قطع امید کند.

طالبی خطاب به عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که بحث سؤال و جواب از رئیس دولت را امضا کردند، با بیان اینکه این امر تا زمان قطعی شدن نباید اعلام می‌شد، گفت: این کار یا نباید عنوان می‌شد یا زمانی که اعلام شد، باید اجرا شود و کار به‌جایی نرسد که جایگاه وزین مجلس زیر سؤال رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار