جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه با هدف دستیابی به رویکردی مشترک در قبال ایران،با همتای اسرائیلی خود مئیر بن شابات در واشنگتن دیدار می کند.
کد خبر: ۶۱۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 29 May 2018

به گزارش تابناک : این رسانه آمریکایی به نقل از خبرنگار کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این دیدار در راستای توافقی است که در دسامبر (آذر-دی) سال گذشته میان آمریکا و اسرائیل درمورد نحوه برخورد با ایران حاصل شد. 
بیزینس اینسایدر نوشت: این دو در ضمن این توافق به دنبال همکاری مشترک برای مقابله با برنامه موشکی ایران و گروه های هوادار این کشور در خاورمیانه هستند. 
به گفته منابع آگاه، این دو مشاور امنیت ملی با توجه به آن که آمریکا دیگر جزئی از توافق هسته ای 2015 با ایران نیست، تغییراتی را در توافق همکاری خود ایجاد خواهند کرد تا متناسب با «واقعیت جدید» باشد. آن ها همچنین در مورد همکاری نظامی مشترک در باره حضور ایران در سوریه نیز گفتگو خواهند کرد.
جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که در سوریه حضور مستشاری دارد و این حضور هم به درخواست دولت قانونی این کشور صورت گرفته است.
این رسانه آمریکایی اضافه کرد: صحبت ها در مورد برگزاری این دیدار همزمان با آن مطرح شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، خود را برای دیدار هفته آینده با تنی چند از رهبران اروپایی از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و ترزا می نخست وزیر بریتانیا در مورد ایران، آماده می کند. 
این سه کشور به تعهدات خود در ضمن برجام پایبند مانده و برای حفظ چهارچوب این توافق می کوشند.آنها به همراه اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که روابط خود را با ایران حفظ کرده و از شرکت هایشان که در ایران فعالیت می کنند، حمایت خواهند کرد.
ایران شروط خود را برای باقی ماندن در توافق هسته ای با اروپا مطرح کرده است اما هنوز روشن نیست که آیا قدرت های اروپایی به این خواسته ها تن خواهند داد یا نه.
روز 18اردیبهشت ماه دونالد ترامپ فرمان خروج کشورش از توافق هسته ای را امضا کرد که با انتقادات زیادی از سوی کشورهای مختلف مواجه شد. چین ، روسیه، المان، انگلیس، فرانسه و اتحادیه اروپا طرف های دیگر این توافق اعلام کردند که در آن باقی می مانند و به مبادلات اقتصادی خود را با ایران ادامه خواهند داد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار