سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بوئین‌زهرا گفت: با شروع فصل گرم سال، شاهد افزایش آلودگی به انگل‌های خارجی هستیم که دامداران باید هر چه زودتر اقدامات لازم در جهت کاهش آلودگی را اجرا کنند.
کد خبر: ۶۱۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 27 May 2018

به گزارش تابناک قزوین،عباس یوسفی اظهار کرد: انگل‌های خارجی ازجمله کنه، کک، شپش، جرب، انواع مگس‌ها و پشه‌ها علاوه بر انتقال بیماری بین دام‌ها و از دام‌ها به انسان، باعث ضررهای اقتصادی فراوانی به دامداران ازجمله کاهش شدید کیفیت پوست و چرم، کاهش تولید شیر و گوشت و اتلاف دام‌ها می‌شوند؛ لذا دامداران باید همواره در جهت از بین بردن این انگل‌ها تلاش کنند.

وی علاوه بر سم‌پاشی، اصلاح و بهسازی جایگاه دام را از اصلی‌ترین عوامل مهار آلودگی انگل‌های خارجی دانست و یادآور شد: مکان‌های تاریک، نمناک و فاقد تهویه مناسب، سقف‌های چوبی و درز دیوارهای فاقد پوشش سیمان از بهترین مکان‌ها برای تخم‌ریزی حشرات یاد شده است؛ لذا دامداران باید نسبت به اصلاح جایگاه‌های نگهداری دام خود اقدام کنند.

یوسفی در پایان تأکید کرد: با توجه به اهمیت سم‌پاشی در کنترل این انگل‌ها، در سال 1396 اداره دامپزشکی بوئین‌زهرا با توزیع رایگان بیش از 1500 لیتر انواع سم بین دامداران شهرستان، سعی در کمک به دام‌پروران برای کنترل آلودگی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار